Kommer få en stroke av allt nyttigt

Jag har fått en vana.
En hyfsat bra också.
Ända sen i lördags när jag piercade läppen så har jag kollat upp vad som innehåller mest c-vitaminer, zink m.m.
Främst för att piercingen ska läka snabbare.
Och så dricker jag ju Berocca* varje dag.
Idag fick jag för mig att jag skulle kolla vad rekommenderat dagligt intag är och vad Berocca innehåller. Där fanns 10 mg zink och RDI är 9 mg, så det är väl lugnt.
Men c-vitaminer?
Enligt RDI ska man få i sig ca 60 mg.
Berocca innehåller tydligen 500 mg.
Something's not quite right here...

*Kosttillskott i form av brustablett

image40 Jag var tvungen att leta upp en bild, haha ^^

Jag var på multimedian idag :) Har inte skolkat från en enda lektion vare sig i måndags, onsdags eller idag. (Fast har iofs inte haft alla lektioner idag än) Och i tisdags sjukanmälde jag mig, så där har jag giltig frånvaro :)
Min skolkavvänjning går bra. Jag är bara nervös över franskan imorgon. Mamma kommer inte vara hemma så hon kan inte kolla så att jag går till skolan då :S Det gäller att försöka hålla sin självdisciplin där.

Just how deep do you believe?
Will you bite the hand that feeds?
Will you chew until it bleeds?
Can you get up off your knees?
Are you brave enough to see?
Do you want to change it?


Jag funderar på att ta lite glass.

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback