Konserten


Det här är saker jag stör mig på:

1) Att folk klagar på andras stil
När jag var på konsert hörde man bara "Ööh, jävla emos" eller "Ööh, jävla mainstream". (Inte till mig såklart, jag är ganska obetydlig i folkmassor) Vad hände med att låta folk se ut som de vill oavsett vad de lyssnar på? >.<

2) "MVG i Svenska eller?"
Innan konserten bråkade en killar en massa om huruvida namn på sjukdomar är substantiv eller inte. Till slut blev jag trött på deras högljuddhet och sa "Ja, det är substantiv". En tjej vände sig om och sa "MVG i Svenska eller?" Gah! Här hoppar faktiskt två stör-moment in. Dels så är det irriterande att så fort man kan någonting så ska man straffas. Ja, jag är bra på grammatik och stavning. Kan jag hjälpa att jag är bra på ordlekar och inte bara kan svordomar? Dels så stör jag mig på att... tja, jag har glömt det andra momentet. Vi tar det en annan gång.

Tja... Där dog liksom hela mitt klagomål för nu tänker jag mest på hur jag kan ha så kort närminne.

Jag var på konsert igår :D
My Chemical Romance, sjuhundra gånger bättre än i Stockholm.
(Och de var bra då också)

+ DE SPELADE GHOST OF YOU! :D:D:D:D
+ Konserten varade längre än förra gången
+ Ingen superbra låt saknades, enligt mig ^^
+ Inga idioter hoppade runt och förstörde
+ Vi kom hyfsat långt fram, yey!
+ Ellie var mitt sällskap :) <3
+ Funeral for a Friend var förband :D
+ Inte så dyrt att ta sig till Malmö direkt

- Inte lika speciellt som Stockholm. Efteråt var det liksom bara "Jaha, kul konsert, ses imorgon" och så tjupp, gick man åt vars ett håll :(
- Jag kom till Lund och sen fick jag reda på att det inte gick fler tåg till Landskrona.
Wohoo?
- Var dödstrött när jag väl kom hem
- Hade inga pengar till öronproppar

Tja, sitta på Lunds station var INGEN höjdare.
Tur var att älsklingens bror Ray körde dit och hämtade mig.
Jag lovar, om jag var tvungen att endast rädda en enda människa ur en brinnande byggnad i Landskrona, så hade jag räddat Ray efter älsklingen :)

Och Funeral for a Friend var hur bra som helst som förband :)
Synd bara att jag inte hört en enda av deras nya låtar :(
Alla skrek och sjöng med utom jag då ^^
Sen spelade de några gamla låtar, bl.a. "Escape Artists Never Die"
Jag blev helt glad och ville hoppa och sjunga men gjorde någon annan det?
Nej, då stod nästan alla helt tysta :(
Så jag fick skutta runt ensam.

Men konserten var bra.
Riktigt bra.


Förresten!
Nu har jag sett det röda huset innan man kommer in i Ystad :D


~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback