Årskrönika för 2006

Jag måste skriva en årskrönika :O
Haha, det kommer jag på nu, när januari nästan är slut XD
Nåja, kan ju alltid börja på en och avsluta när jag orkar. Typ... aldrig. Det är alltså inte säkert att denna bloggen någonsin blir publicerad ;)
Jag kom på det när jag kollade igenom mina bilder. I mappen "2006" finns 56 mappar. Iofs är det kanske bara två eller tre bilder i vissa av mapparna men ändå. I de flesta mappar är bilderna på mig ^^ Så jag kan ha en liten bild bredvid min kortfattade slutsats av just den månaden :)

Januari
Nyåret var jätteroligt med Nicolette, Patricia, Maria och Kimman :) Jag bloggar massor. Varenda dag utom tre stycken, faktiskt ^^ Det märkliga är att jag skriver massor om absolut ingenting. För ingenting särskilt händer i mitt liv :O Och jag lyssnar väldigt mycket på Kent. I typ vartenda inlägg har jag citerat deras musik.
 


Februari
Jag börjar följa Floor Filler (som därefter under några månader styrde hela mitt liv) och fortsätter blogga om nästan bara musik. Min musiksmak ^^ Har en misslyckad träff på Alla Hjärtans Dag och ger upp hoppet om mänskligheten. Dessutom tappar jag bort mobilen men får tillbaks den efter två veckor. Jag och Nicolette blir beroende av att se ut som små troll med rufsigt hår :O


Mars
Jag börjar ha med "Topp Fem" i min blogg. That's it. Ingenting mer hände den månaden XD Nej, men jag tillbringade större delen av helgerna i Kimmans soffa. Och jag tonade håret mörkt :D Hela andra halvan av Mars förmörkades av att vi fick reda på att det inte skulle bli någon dansuppvisning senare på våren. Sorg.


April
Mamma sa som april-skämt att jag bara skulle få grytor när jag fyllde år, jag missuppfattade och trodde jag skulle få en lägenhet. Mycket ledsen när jag förstår skämtet. Börjar sakna att vara riktigt kär. Jag och Johannes sjunger "Mannen i den Vita Hatten" så fort vi får chansen hela månaden. Jag får spader på hur jag ser ut och varför alla andra måste ha uppfattningar om en. Mamma och pappa vill flytta till Australien och orsakar därmed ett tredje världskrig. Jag tänker på dödsstraff, dödshjälp, barnen i tredje världen och en massa annat. Ordet "Alternativ" missbrukas i mängder ^^


Maj
Jag råkar ut för fotfetischister och alfapetgalningar. Gör ett stort projekt om Uganda (som höjde alla mina betyg drastiskt), blir djupt berörd, besatt och vill åka till Afrika och rädda liv hela sommaren. Det vackra vädret kommer och jag blir positiv och glad efter hela vintern. Börjar tjafsa med nationalister. Efter halva månaden förändras hela mitt liv p.g.a. ett lajv: "Min lärare är het". Därefter spenderas hela majmånad framför msn. Minst åtta timmar per dag. Förälskelse :) Jag går in i en lyktstolpe och springer över ett tågspår mitt i natten.


Juni
Käääärlek :D Jag lägger mig inte förrän tre på natten p.g.a. intensivt telefonpratande. Blir djupt deprimerad när jag ser på Babe och tycker att världen är orättvis. Fyller år och spenderar den ensam, sjungandes "It's my party and I'll cry if I want to". Den femtonde blir jag och Nicolai ihop och jag är lyckligare än någonsin. Midsommarafton är jag med vänner och på natten kommer älskling :) Jag köper min älskade väska på pojkavdelningen på HM och vaxar benen. Det sista tog nästan kål på mig, AJ.


Juli
Sadistiska föräldrar tvingar iväg mig till Kroatien i en månad. Första veckan vill jag dö. De tre övriga fick jag vänner. I tre veckor får jag i mig alkohol varje kväll och kommer inte hem innan tre på natten. Mamma ser mig dricka öl för första gången, men tror det är äppeljuice tills jag råkar avslöja mig. Jag umgås med Sanne, Johan och Svenko dygnet om tillsammans med andra fast på Vinisce. Under hela månaden förbannar jag mina föräldrar och längtar hem till Nicolai. Den 29:e kommer jag hem och samma natt kommer Nicolai och säger att han älskar mig <3


Augusti
Tre veckor på Konstmuséet. Hur jag överlevde är jag inte helt säker på. Förmodligen tack vare Johan som också arbetade där :) Vi skrattade en hel del under de tråkiga timmarna i caféet ^^ Efter tre veckor kunde jag allt om deras utställning, konstnärernas hårda liv och kaffekokning. Helgerna består av Nicolais sällskap (och oftast vardagarna också). Malmöfestivalen, först med vänner och Nicolai, sen med Sanne och Nicolai. Skolan börjar och jag känner redan då att jag behöver ett lov igen.


September
Skolan är igång för fullt och Sandra börjar i min klass! Efter ett tag vänjer man sig vid att ha en liten rödtott nära till hands ^^ Jag och Ellie beställer biljetter till My Chemical Romance i Stockholm :) I skolan ska vi spela upp pjäsen "En Midsommarnattsdröm" och jag blir överlycklig eftersom att jag älskar att stå på scen och fjanta mig. Jag och Nicolai övar oss på att springa till Statoil innan de stänger och jag klarar av att springa längre än honom. Stackars rökare ;)


Oktober
Jag och Nicolai åker till Helsingborg för att handla kläder men hittar ingenting. Istället går vi runt och drömmer inne på IKEA. Går till ortopeden och får reda på att jag måste operera handen p.g.a. en "senknuta" (talk about having wrong!). Jag gör min första Flash-film om ett torn som dör. Massiv stolthet. Hela höstlovet är jag hos Nicolai. Där blir jag beroende av Oblivion, och till slut går det så långt att vi måste bestämma regler för hur många timmar om dagen vi får spela.


November
My Chemical Romance med Ellie :D Över fem timmars tågresa till Stockholm och tillbaka. Natten spenderas på fint hotell med grekiskt snabbmat. Men konserten var höjdpunkten. Älska MCR <3 Och Ellie, som blivit en riktigt bra vän :) Jag färgar också mina jeans och leker emo för att det är kul. Dansuppvisningen närmar sig och jag lägger det mesta av min energi på dansen. Betygen går neråt och jag börjar bli deppig. Får humörsvängningar och gråter för minsta lilla p.g.a p-piller.


December
Inför de sista veckorna innan dansuppvisningen ger jag allt och dansar över tio timmar i veckan. Uppvisningen blir perfekt men efter helgen blir jag hjärtekrossad och hela jullovet rasar samman. Fem dagar senare, natten innan julafton, ordnar allt sig igen men julafton är ändå förstörd. Får tillbaks kontakten med Vidar som jag inte pratat aktivt med sen... mellanstadiet, uuuh. Under jullovet är jag hemma hos Nicolai förutom nyårsafton, den firar jag på fest med Nicolette :)



SAMMANFATTNING:
2006 hade sina upp-och-nergångar, om man säger så ^^ Nu är jag riktigt trött på att skriva >.<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback