Ensam hemma. Deppigt hemma.


Jag tvättar,
kan jag upplysa alla som intresserar sig.
Egentligen var jag på väg ner för att handla yoghurt för att...
Nej, vi tar det från början.
Eller åtminstone från mitten.
Jag kom hem vid sju på ovanligt bra humör.
Träffar mamma som berättar att hon inte tänker vara hemma ikväll.
Nehepp.
Det finns rester i kylen att äta.
Tortillas, bara tredje gången denna veckan.
Nej tack.
Tur att jag är Fröken Spara och har lagt undan lite pengar för nödsituationer
(såsom denna då)
Exakt... 13,50 kr hade jag.
Wohey.
Nåja, det räckte till en yoghurt.
(Inte den med Mild Vanilj/Hallon smak dock. I'll survive)
Jag har en bra idë och det är att kolla tvätt-tiderna.
Om jag har tur finns det en ledig tid imorgon 19-23 :)
Men det finns det inte.
Däremot upptäcker jag att vi har tvättid NU.
Som jag får ta.
Tack mamma.
Nåja, jag har åtminstoen något att göra hela kvällen.
Top Model går inte ikväll p.g.a. FOTBOLL, så jag ska ta livet av mig.


På mattelektionen har Ellie ritat hela blocket schackrutigt istället för att räkna.
(Fy fy!)
Matteläraren: Ellie, ska du räkna idag?
Ellie: Men jag räknar ju!
M: Du har ju kladdat hela blocket fullt med rutor?
E: Det gjorde jag inte idag.
M: Varför är det då två olika färger på bläcket?
E: För att, åh, jag gjorde hälften en gång och andra hälften idag på rasten... Men ah!
Min mattelärare är lurig men Ellie är lurigare ^^



Jag gjorde ytterliggare hål i mitt öra :)
Ska inte säga någonting till älsklingen.
Får se om han märker någonting när vi träffas på fredag ^^
Ingen risk för att han skulle råka läsa detta,
han läser vääääldigt sällan mina bloggar, haha.
Nåja, det är iaf ganska fint tycker jag.
Synd bara att örhängena matchar inte ett dugg.
Och jag får inte byta förrän om sex veckor :(
Sånt man får ta, antar jag.

Helgens kommentar var förresten definitivt mammas :)
"Fryser sängbenet?"
HAHA.
Bara de absolut närmsta kommer få reda på varför hon sa så.

Imorgon ska jag slinga håret, yippie!
Ser så fram emot det :D
Hmm.
Borde kanske börja packa inför påsklovet redan nu?
:S
Då har jag någonting att göra ikväll iaf ^^

Jag var hos Nicolette efter skolan.
Efter att jag hade hjälpt henne med hennes fotoprojekt.
Jag fick gå till Norra Promenaden, stå under en bro, sitta på en trappa under tiden som hon tog foton.
Jag avskyr när andra tar foton.
De kan inte den där enda vinkeln som gör att jag ser hyfsad ut ^^
Jag kommer se ut som ett litet troll på bilderna :(
Men det var mys hemma hos Nicolette ^^
Vi fick en massa godis och chips av hennes mamma :O
Så vi krängde, och pratade.
As usual, haha.

And the sun will come on through,
It's gonna shine for you
'cause I adore you


Jag älskar den låten och har gjort ända sen den kom.

Snart dags att gå ner till tvättstugan.
Hoppas jag.
Jag dör av väntan på ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback