Om tur

?ga [3]

Tur att man är kär nog för att förlåta sin älskling när han är ovanligt klumpig och råkar köra in armbågen i mitt öga.

Ingen naturkunskap idag.
Vet ni vad ingen naturkunskap innebär?
Jo, sovmorgon tills klockan tre!
För alla de lyckliga som inte heter Nicole Andelic,
det vill säga.
Gissa vad Nicole Andelic får göra?
Jo, stiga upp klockan sju för att ta sin lillebror till skolan.
Vilken tur att Nicole är en positiv flicka.
Positiv, positiv, positiv.
Hon dukade fram frukost.
Hon plockade fram kläder.
Hon såg på medan lillebror åt flingor.
Han var långsam.
Då var hon tvungen att få ett minimalt utbrott.
"UNGDJÄVEL, ÄT!"
Förutom det så gick allt bra.

Synden straffar sig själv.
Och detsama gäller väl goda gärningar.
Karma, ni vet.
Ungefär tio meter från huset möter Nicole sin granne.
Hon ska köra sina egna barn till skolan.
"Jag kan ta med Elias, om du vill?"
OM JAG VILL?!
Klart jag vill :)
Nicole Andelic går hem igen och lägger sig i soffan.
Tur att man har tur ibland.

Du är tunn som luft
Du är nästan perfekt
Du gör mig lugn när alla ljusen har släckts
Bara en sekund
då är jag nästan perfekt 
Du gör mig lugn
Jag klär i din andedräkt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aj aj aj ;) måste svida

2007-03-13 @ 21:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback