För det stämmer inte


Jag är hemma hos pappa.
Av någon anledning, så stämmer inte allt.
Varför?
Jag har chokladmousse i kylen att äta.
En riktigt spännande bok att läsa.
Nicolai har beställt uppföljaren till Oldboy.
Varför stämmer det inte?
Varför har jag en sorgsen känsla i kroppen?
En vemodig känsla.
Lite som en låt, som man inte hört på väldigt länge.
En sån känsla har jag.
Jag tror att det är skuldkänslor, egentligen.
För att människor mår dåligt, och jag har inte tröstat någon.
För att jag bara bryr mig om mig själv ibland.
För att jag är självömkande.
Förlåt.

Mina hälar värker.
Jag gick ut till Nybrostrand idag.
Men inte tillbaka.
Jag gömde mig hos Sandra tills det kom en buss.
Orkade inte gå hela vägen igen.
Inte med sand i skorna, och sand i skavsåren.
Men jag känner mig lite duktig.
Jag går så sällan i två timmar nuförtiden.

Jag ska skriva ett mejl till Svenko.
Behöver honom om överlevnad ska gälla i Kroatien i sommar.

Hur vågar jag ens beklaga mig när jag vet att jag har det så bra jämfört med många andra?


~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

För faen lilla ungen, du ska vara glad att du har det så bra! Jag menar att du inte ska få dåligt samvete för att andra har det sämre än du. Det finns alltid någon som har det värre än en själv och någon som har det bättre. Du är berättigad att vara glad! Bara för att någon annan mår dåligt betyder det inte att du ska göra det eller att det är meningen att du ska trösta den. Världens problem ligger inte på dina axlar. Ryck upp dig, vill inte se eller höra dig ledsen ju :)

2007-05-31 @ 14:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback