Myself keeps slipping away


Min älskling sover.
Han vaknade upp för en liten stund sen.
Fnissade lite på ett särskilt morgontrött vis.
"Kom hit och lägg dig bredvid mig"
Jag ville inte.
Jag var upptagen vid datorn.
"Jag kommer snart"
Då vände han sig om.
Låtsades sura.
Och somnade.
Så nu får jag skylla mig själv.

Jag lyssnar på Nine Inch Nails.
Mp3-spelaren.
Det känns närmre då.
Musiken kommer rakt in i huvudet.
Och påverkar mig mycket mer.
Det känns som om mina tankar ÄR musiken.

Jag badade i torsdags.
Ensam hemma, hett, hett vatten.
Det var skönt.
Mp3-spelaren låg på badkarskanten.
Ett badlakan under mitt huvud.
Stängde av mp3-spelaren.
Och sen ner under vattnet.
Känna håret flyta ut.
När jag var liten ville jag bli sjöjungfru.
Är inte de vackrare än alla andra?
Jag lät allt shampo flyta ut i vatten,
tills jag badade i ett hav av vitt skum.
Måste köpa nytt shampo.
Jag är inte sparsam.
Och sen sträckte jag upp benen.
Lät fantasin göra sitt.
Tänk om man kunde gå i taket?
Som jag gjorde i torsdags.
Som jag ville i torsdags.

Talking to myself all the way to the station
Pictures in my head of the final destination
All lined up
(all the ones that aren't allowed to stay)
Tried to save myself but myself keeps slipping away


~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

Din apa, skriiiiiv i blooogggg! :(

2007-05-28 @ 11:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback