Frågor

5/9 19.00

1. Tre namn jag lyssnar till : Nicole, Älskling, på senaste tid Nico, Nickokick och gumman. Förr även "stumpelumpan" (grateful for not being called THAT anymore)
2. Någonting jag tycker om med mig själv : Jag är bra på att lyssna.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv : Svartsjuka. Enormt mycket svartsjuka.
4. Detta är jag rädd för : Sova, tågspår och att bli lämnad ensam.
5. Tre saker jag vill ha varje dag : Kärlek, mat och dator.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Lämna konflikter utan att lösa dem, vissla normalt och hålla andan i över en minut.
7. Detta tycker jag om att göra: Vara med andra människor.
8. Detta vill jag göra just nu: Kunna andas genom näsan utan att må illa.
9. Bästa känslan: Nykärlek :D
10. Värsta känslan: Oro, ångest och maktlöshet.
11. Egenskaper jag vill att min partner har: Humor, humor, humor. Lite allvarlighet också, kanske.
12. Är du kär just nu: Massa kärlek på gång.
13. Jag vill gifta mig: När jag övertalat Nicolai att vi ska ha en präst under bröllopet.
14. Följande saker jag vill göra innan jag dör: Ha fått barn, känna att livet har varit meningsfullt.
15. Min käraste ägodel: Ägodel? Herman, min dator :*
16. Något jag vill ha i present: Ny mobil, jeans och hörlurar till datorn.
17. Detta har jag på mig just nu: Röda mjukisbyxor, vit Glamoxt-shirt. Inget tillhör mig.
18. Favoritkläder: Det skiftar. Jag gillar den svarta kepsen, men den är inte ens min -.-
19. Favoritdjur: Min ökenråtta, hon är coolare än mig :)
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Olika former av rock, oftast melodiös. Eller industri.
21. Favoritlåt just nu: The Fragile, US-history och Din skugga.
22. Roligaste/tråkigaste ämnen i skolan: Roligast: Nutida Konst och Konst- och idéhistoria. Tråkigast: Körkortsteori.
23. Stjärntecken: Tvilling.
24. En bok jag gillar: John Marsden skrev den men minns inte vad den hette. Längesen jag läste den nu :)
25. En film jag gillar: Oldboy.
26. Tv-program jag gillar: Vänner, The Simpsons, Heroes, Seinfeld, Scrubs m.m.
27. Favoritdoft: Te. Om jag bara kunde så skulle jag ha en låda full med smålådor, och i varje låda skulle det ligga en liten tepåse. Varje gång jag ville känna en god tedoft så skulle jag bara välja en låda :)
28. Detta äter jag gärna: Kinamat.
29. Dricker helst: Apelsinjuice, mineralvatten eller te.
30. Favoritgodis: Sura colaflaskor och choklad ^^,
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Grekland, Frankrike, Italien, USA, Kina, Japan, Indien eller Sydafrika. Om Älskling bjuder så följer jag med oavsett var det är.
32. Färg på mina ögon: Gröna.
33. Min längd: 168 cm och kanske några mm till :)
34. Jag tror på: allt möjligt.
35. Jag spelar: Oblivion, Condemned och Solitaire för tillfället.
35. Mitt motto: Jag tror inte jag har något :/
36. Person jag beundrar: Det finns negativa egenskaper hos alla, så jag beundrar nog snarare en människas egenskaper än själva personen.
37. Såhär bor jag: I en lägenhet i Ystad.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Inga, min mamma vattnar t.o.m mina.
39. Det här tänder mig: Tjejer, killar och... that was all, I think :O
40. Detta gör mig avtänd: "Vill du se mig spruta?" över msn. Ewww. 
41. Favoritfärg: Vitt, grått, svart och beige.
42. Favoritcitat: Inget.
43. En hemlighet jag vet: Jag vet många.
44. Bästa present jag fått: Svårt, men pengar är alltid bra att ha :D Och min nalle <3
45. Senaste köpta skiva: Tegan & Sara - The Con
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Hum hum, bröst? ^^,
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Formen på hela min kropp (utom bröst), leverfläckar och min näsa. För tillfället.
48. Udda förmåga/egenskap: Jag är inte unik :(

8/9 18.27

49. Om jag var ett djur skulle jag vara: En katt. De blir oftast bortskämda.
50. Vad lyssnar du på just nu: Datorns sus. (Den susar inte lite heller, snarare som en jordbävning. Dumma fläkt)
51. Vad har du gjort/ska du göra idag: Åkt massa tåg, fikat på Koppen, sett på The Simpsons, uppdaterat datorn, sovit och nu ska jag snart laga middag.
52. Var är dina föräldrar födda: Mamma i Ystad och pappa i Zagreb.
53. Vad är det senaste du installerade på datan: Servicepack 2! I'm so cool! :D
54. Vilken är din favoritresturang: Jag tycker om kinarestaurangen i Landskrona :)
55. När badade du i en pool senast: Förmodligen i skolan, innan jag började strunta i bad.
56. Har du varit med i någon skolpjäs: Ja, jag älskar teater :) Senast i "En Midsommarnattsdröm"
57. Hur många barn vill du ha: Jag ska ha tre stycken, först en pojke, efter två år ytterligare en pojke och efter tre år en flicka. De ska alla ha mörkt, lockigt hår och gröna ögon. Flickan ska heta Ceit.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om: Dansband är ganska fruktansvärt. Country ligger inte heller så bra till.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet: Jag har ett tag på mig att fundera. Jag tycker inte om något av partierna som är med i riksdagen -.-
60. Vad har du för tv-kanaler: De första sex vanliga, ZTV, och det är i stort sett de jag bryr mig om. Sen har vi en massa andra onödiga också.
61. Har du åkt moped någongång: Nej, konstigt nog inte :S
62. Har du busringt nångång: Jag har bara uppmuntrat andra till det ^^,
63. Har du fått felparkeringsböter: Jag har kört i en bil två gånger i mitt liv och ingen av gångerna parkerade jag.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Jag tvivlar på det. Jag är en fegis.
65. Vilken är den plats längst bort du besökt: Jag besöker inte ställen, jag bor där istället -.- Men Saudi-Arabien.
66. Har du en egen trädgård: Jag har inte ens en balkong.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier: Jag antar att det är i tidningar, och jag tycker om Kalle&Hobbe och Nemi :)
68. Kan du alla orden i nationalsången? Orden i nationalsången är väl inte sååå svåra? ^^,
69. Badkar eller duschkabin? Dusch, för det blir för varmt med bad. Om man inte är två :)
70. Vilken är den bästa film du sett denna månaden? Death Proof av Quentin Tarantino som jag älskar.
71. Favoritpizza ? Jag är väldigt inne på tonfisk just nu.
72. Chips eller popcorn? Chips, för de fastnar inte i halsen :(
73. Vilken färg på läppstift använder du? Not my thing.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Haha, nej, inte vad jag minns.
75. Har du varit med i någon skönhetstävling? Jag har en egen skönhetstävling, med bara mig som tävlande, så blir det mycket lättare att vinna :D
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin, såklart! :D
77. Vem är den senaste du åt ute med, vad åt ni? Förmodligen Nicolai och förmodligen pizza ^^,
78. Favoritchoklad? I have a thing för apelsinchoklad :)
79. När röstade du senast? Jag har aldrig röstat. Jag är inte ens arton :S
80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras, hos min farmor och farfar. Mmm.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej, jag är inte bäst på något alls.
82. Är du bra på matlagning? Nej, jag bränner t.o.m nudelsoppa i påse.
83. Klarar du av att tanka själv? Kanske efter att någon visat mig...? ^^,
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går? 1) Jag tror man måste vara arton för att kunna göra det och 2) Se fråga 79.
85. Pepsi eller coca cola? Coca-cola såklart, no wannabees here!
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Såvida inte oömtåliga kläder på fritids räknas... ^^,
87. Vad var det senaste du handlade? Sallad, tonfisk, gurka och mango :)
88. Har du kräkts offentligt? Inte offentligt, direkt.
89. Vill du helst bli mångmiljadär eller hitta den sanna kärleken? Den sanna kärleken, har man tur så är han en mångmiljardär.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, men om det inträffar så har man en jäkla tur :)
91. Har du ringt något betalnummer? Nej, not me, not me.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Beror på honom, dig och situationen.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Minns jag inte ens, jag har en väldigt hälsosam omgivning.
94. Hade du mycket hår som bebis ? Jag föddes helt svarthårig över hela huvudet :S
95. Vad har du meddelande på din telefon/mobilsvar? Jag har inget ^^,
96. Vad har du i din väska? Kläder, kalender, mp3-spelare och en penna.
97. Någon favoritsak du gör innan du går o lägger dig? Jag ser alltid på Vänner tills jag somnar.
98. Vad är du tacksam för idag? Att jag har det så bra.
99. Var hittade du den här listan? från
Nicolettes blogg :)



~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback