Jag skrev på tåget imorse


Jag köper kaffe i små pappersmuggar
och kaffet smakar kartong.
Det kostar 15 kronor för
två klunkar
men det gör ingenting,
för jag behöver kaffet
och jag dricker ju så
sällan
kaffe som smakar kartong.
Och för min tia som blir
över köper jag
en ostbulle, en pytteliten bulle
med ost, skinka och gurka.
För kaffe kan man ju inte dricka
utan en bulle.
För de där 25 blanka eller mindre blanka kronorna
hade jag kunnat rädda en
femtedels barn men
jag dricker ju så sällan kaffe.
Jag kan rädda barn imorgon, onsdag eller hela veckan.
Jag förtjänar faktiskt
något gott
Och kaffet smakar kartong.


~

Kommentarer
Postat av: Exon

Trevligt skrivet men samtidigt ganska sorligt:S Dessvärre så förekommer det alltid sådana tankegångar så tidigt på morgonen. Jag hade sovit alldeles för lite i morse så jag funderade över vad som i detalj skulle ske innuti människorkroppen ifall man skulle hoppas framför tåget... Som sagt jag var MYCKET trött i morse, samt att jag skulle aldrig göra det:D

2007-10-22 @ 19:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback