100 sanningar om mig


1. Jag kan inte vissla.
2. Jag använder linser.
3. Jag har två småbröder.
4. Jag lämnade inte in mitt projektarbete.
5. Jag älskar glass.
6. Jag är singel.
7. Jag har bott i fler länder än Sverige.
8. Jag önskar att jag kunde hjälpa fler.
9. Jag spelar dataspel.
10. Jag läser gärna tidningar & böcker.
11. Jag har varit msn-beroende.
12. Nu är jag sms-beroende.
13. Folk retas med mig för att jag tycker om mat.
14. Just nu sitter jag i datasalen. 
15. Jag försöker vänja mig vid att se på film ensam.
16. Jag får ångest av att inte göra mitt bästa.
17. Det är svårt att inte komma försent.
18. Jag ser minst ett Vänner-avsnitt per kväll.
19. Jag äter hellre cocktailtomater än godis.
 20. Mitt nick på bilddagboken är SpeakSlow.
21. Jag har varit på fem konserter i mitt liv.
22. Mitt headset är Creative och jag älskar det.
23. Enligt Simon är jag dålig på att svara på msn.
24. Min startsida är www.google.se
25. Jag har en crush på både Tegan & Sara.
26. Jag har varit utklädd som pirat, död kvinna och Rödluvan.
27. Folk har kallat mig för emo.
28. Folk har kallat mig för hiphopare också.
29. Jag har haft en piercing i läppen.
30. Min skostorlek är 38.
31. Min lock är lvl 60, nu orkar jag inte levla mer.
32. Jag har två ökenråttor, Phoebe & Freja.
33. Mitt enda riktiga förhållande varade i 21 månader.
34. På msn heter jag "Bittersweet Symphony".
35. Idag har jag på mig en grön t-shirt och en rutig kjol.
36. Jag tar studenten den 5:e juni.
37. Tre dagar senare fyller jag 18 år.
38. Trots att jag dansade i fyra år är jag inte bra på det.
39. En gång gick jag ner fyra kilo på fyra dagar.
40. Jag tycker om indiemusik.
41. Det band jag lyssnat intensivt längst på är Kent.
42. Jag kan få dansabstinens.
43. Jag har försökt komma in på ett ställe med falsk-leg.
44. Laga mat är inte min grej, har t.o.m misslyckats med nudelsoppa.
45. Den enda serien jag följer är So You Think You Can Dance.
46. Folk har sagt att jag är bra på att skriva.
47. Helst av allt skulle jag vilja kunna måla.
48. Jag blir nervös när folk visslar efter mig.
49. Mitt favoritämne är Nutida Konst.
50. Jag skulle vilja tatuera in en lövranka kring foten.
51. Jag är ganska öppen för alla sorters musik.
52. Jag kan ha ganska svårt för en del nationalisters åsikter.
53. Jag är nästan alltid missnöjd med mitt hår.
54. Det är lätt att börja gråta på konserter.
55. En gång sa Stefi att jag var "vanilj" och det är det värsta jag någonsin har blivit kallad för.
56. Förr var jag väldigt blyg.
57. Jag har mer kläder än jag vill erkänna.
58. Min favoritfärg är grön.
59. När jag var liten var jag alltid klädd som Madicken.
60. Den första boken jag någonsin läste som inte var helt platt var "Sune".
61. Jag har grå, svarta, bruna och gröna strumpbyxor.
62. Jag använder inte palestinasjalar för att jag inte tycker om vad de står för.
63. Jag har en smärre addiction to post-its.
64. Jag älskar filmen Oldboy.
65. När jag blir trött fnissar jag väldigt mycket.
66. Idag är mitt hår flätat.
67. Jag har alltid varit speciellt förtjust i solrosor.
68. Jag föredrar choklad framför vanilj.
69. Mila Jovovich är förmodligen den hetaste någonsin.
70. Jag längtar tills jag flyttar till Lund.
71. Ibland skulle jag kunna dö för att få en milkshake.
72. Av mina allra närmsta vänner är flest killar.
73. Den första boken som verkligen fastnade var "Vi ses... Tony" av John Marsden.
74. Vissa låtar är fruktansvärda för jag har för många minnen förknippade med dem.
75. Jag kan få ångest över märkliga saker.
76. Jag har opererat pulsådern.
77. Just nu saknar jag en speciell t-shirt, som ligger hos Nicolai.
78. Antingen så är jag beroende av att blogga, eller att spela onlinespel.
79. Den första versionen av "Mad World" jag hörde var Gary Jules cover.
80. Jag dricker massor av te.
81. Jag citerar mycket låttexter.
82. Jag och Johannes kan scener ur Vänner utantill.
83. Jag bor med min mamma.
84. Ett tag ville jag leva som Carrie i Sex & the City.
85. Jag önskar att jag gjorde ett större intryck på andra människor.
86. Mitt självförtroende var inget vidare innan jag blev tillsammans med Nicolai.
87. Det finns få människor från högstadiet som jag känner positivt för.
88. Jag började skolan ett år tidigare än de andra i klassen.
89. Jag har Comviq Kompis.
90. Min franska är hopplöst dålig.
91. Jag har alltid haft lätt för att gråta, och svårt för att visa ilska.
92. Förr bråkade jag alltid med min mamma, men nuförtiden har jag insett att vi är lika.
93. Jag läser Samhälle / Kultur.
94. Ikväll saknar jag många människor och minnen.
95. När jag var liten åkte vi till Kroatien varje sommar.
96. Alkohol är inte så gott, om det inte är vodka och apelsinjuice.
97. Jag är kortast i min familj, om man bortser från Elias och han är bara tio år.
98. Jag har sommarjobbat på Konstmuséet.
99. Mitt bollsinne existerar inte.
100. Jag har alltid haft högra krav på mig själv.


Hmm. Jag trodde jag skulle dö efter ca 40 sanningar, men det gick faktiskt att komma på 100 saker O.o


~


Kommentarer
Postat av: Emma

jag älskar listor:)

Postat av: Sofia

Shit att du orkade, starkt!

2008-04-04 @ 19:35:38
URL: http://traktir.blogg.se
Postat av: Natalie B

Hej!

Du är välkommen att vara med i min tävling, där du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av 1000 kronor!!


http://natalieb.blogg.se/tvling.html

2008-04-04 @ 19:35:51
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: chris

ahah rolig lista ;D

2008-04-04 @ 19:36:14
URL: http://chrizs.blogg.se
Postat av: lisa

haha roligt :D
Hoppas du får en trevlig fredagskväll (: kram!

2008-04-04 @ 19:37:04
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: glitterandbling

lång lista men rolig att läsa :)

2008-04-04 @ 19:41:26
URL: http://glitterandbling.blogg.se
Postat av: Ellen

Haha, nu vet man mer om dig! den värsta kommentaren var "Vanilj" från Stefi. Hmm. va fick hon den ifrån??

2008-04-10 @ 15:01:32
Postat av: Nicole

Ellen: Hon och jag stod nere i cafeterian och jag bestämde mig för att köpa en yoghurt, och jag tog en med vaniljsmak för den är faktiskt god :o Och då sa Stefi "Så typiskt dig att ta en vanilj" och sen har det fastnat i mitt huvud O.o Jag menar, hur kul är det att vara vanilj? Då hade man lika gärna kunnat säga "En typisk färg för dig Nicole, är... grått" >.

2008-04-11 @ 10:32:52
URL: http://mandarine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback