"at some point in your life, you find a use for every useless talent you ever had"


Jag tvingade Nicolai att åka hem.
Har massor av läxa ju! :(
"Jo, visst. Du kommer inte sätta dig vid datorn för att göra läxa, du kommer fastna vid msn, bloggen och bilddagboken."
Jag lovade dyrt och heligt att jag inte skulle göra några av de sakerna förrän läxan var gjord.
Men...
Jag ska faktiskt bara skriva av mig lite :)
Och få veta vad folk gjort på sistone.
Och dricka upp min cider.
Sen kan jag börja med läxan ^^,

Vi såg på Planet Terror och The Empress igår.

Planet Terror var en otroligt bra film, typiskt en sådan som jag tycker om.
Vitsiga dialoger och scener där de drev med varje klyscha som finns.
Men vad förväntar man sig egentligen från någon som regisserade Desperado? ;)
Nåja, den har än så länge fått 7.7 på IMDb.
Av mig hade den fått en 8 :)

The Empress var jag lite besviken över.
Jag förväntade mig någonting som påminde mig om House of Flying Daggers,
men den var inte alls så.
(Den filmen är för övrigt med på min lista över filmer jag inte kan överleva utan)
Den var vacker, absolut.
Och där fanns actionscener, precis så som jag vill ha dem.
Men jag blev inte berörd alls så mycket som jag hade önskat.
En tragisk kärlekshistoria kallade man det.
Men jag såg ingen kärlek?
En 6 hade den fått, dock.
Den var trots allt inte dålig ;)

På tal om filmer, jag hoppas ni är inne på
IMDb?
Internet Movie Database :)
Där kan man hitta allt och lite till om filmer.
Och få veta vad andra tycker om dem ;)
Jag är förmodligen väldigt mainstream.
Jag rankar nästan alltid likadant som övriga folket,
och jag brukar kunna gissa mig till vad den har fått för rankning.
Om inte annat är sidan ett underbart tidsfördriv.

Nicolai satte igång Foo Fighters.
Det var längesen jag lyssnade på dem :)

One more day that I've survived
Another night alone
Pay no mind I'm doing fine
I'm breathing on my own

Nej, nu är cidern slut.
Dags för läxa >.<



Btw, ingen filosofi på en månad :D

~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

Komiskt, såg The Empress med tjejerna i lördags :) Och jag tittar typ aldrig på film.
Förresten! Om du gillar löjliga filmer med knasig humor och som gör narr av olika saker som brukar finnas med i filmer så ska du se "Kung Pow: Enter the fist" - skitskoj :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback