Jordbävning... eh va?!


Runt halv sju imorse låg jag och slösåg på menyn till Vänner på dvd, när man inte sovit under hela natten känner man sig en aning zombieaktig och därför var det ganska tvivelaktigt som jag tog fjärrkontrollen och satte mig upp i sängen för att sätta igång ett nytt avsnitt. Precis när jag tryckt ner knappten började hela mitt rum att skaka. Ologisk som jag är så okristligt tidigt tror jag att
1) Det är bara mitt rum som skakar.
2) Min tv har äntligen passerat åldersgränsen och tänker explodera.
Så jag kryper vettskrämd ner under täcket och lyssnar på porslinet som klirrar, och när det slutat skaka så ligger jag mest och tänker på huruvida detta obehagliga ska hända igen. Sen får jag ett sms av Nicolai där det står "Kände du av jordbävningen?"
- Jaha, var det en jordbävning.... WHAT?!

Det fanns över huvudtaget inte med i min hjärna att det skulle kunna vara en jordbävning. Småskalv, ja visst, men detta kändes som om en jätte stod och skakade om mitt hus. Jag menar... mitt porslin ligger i total oordning!
Tydligen var det det största skalvet på över 100 år och man tror att det var en 4,7 på Richtersskalan. Stort för att vara i Sverige, alltså.

Nu ska jag till skolan och vara allmänt död.

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback