Avancerade julmiddager låter inte som mig, nej


Det är söndag och jag latar mig inte. Absolut ingen latning över huvudtaget här alls. In fact, jag är mer upptagen än de flesta andra, jag - hör och häpna - lagar en julskinka. Riktigt varför är svårt att säga, men jag skulle kunna tro att det beror på att vi ska ha julmiddag i vår korridor och av någon anledning har jag och Jakob fått för oss att vi är ambitiösa nog att tillaga en julskinka själva. Vi rekryterade Matilda som hjälp i för projektet (troligtvis är hon den med mest erfarenhet i köket av oss alla tre, då vi annars kör på det mesta som man tinar upp ur en påse eller liknande) och nu ligger den i ugnen, där den ska vara tills den är 68 grader, vilket tar ett par timmar. Det krångliga med detta är nu att vi inhandlade en ugnstermometer just för detta tillfälle och har aldrig provat den innan. Riktigt hur den fungerar vet vi inte heller, men för tillfället visar den ingen värme alls, trots att skinkan varit inne i över en timme. Märkligt värre. Ett litet tag funderade vi huruvida den lilla svarta pricken som fanns runt 70 möjligtvis kunde vara vad vi letade efter, men som Jakob sa, för att få en skinka att bli klar på en timme när det borde ta tre eller fyra, så måste vi vara jävligt exemplariska vad gäller att slå in en skinka i folie och stoppa in den i ugnen.

För övrigt så fryser jag som in i, det blåser genom mina fönster. Helt ärligt, jag känner vinddragen över fingrarna när jag knappar på tangentbordet. Usch. Annars har jag insett att jag älskar detta patetiska lilla rum. Där finns gott om plats för mig och madrasser när folk sover över, mitt badrum är fantastiskt vad gäller att få in de nödvändiga sakerna på så liten yta som möjligt och framför allt så finns här ingen som kan irritera mig. Korridorarna är också värda guld, speciellt torsdagsnätter runt fem när folk inte kan sova och därför kollar man på Miami Vice eller liknande för att få tiden att gå. Verkligen helt fantastiska. Damn I'll miss them. Nu hoppas jag bara att jag ska få det där jäkla jobbet så att jag kan få ihop en liten summa pengar innan jag drar iväg. Har börjat kolla på flygbiljetter :)

Snart dags att masa sig ut till köket igen och inspektera skinkan, och eventuellt sjunka ner i soffan med de andra och en kopp te. En filt vore inte heller helt fel. Sen vet jag inte riktigt, jag spenderade ett antal timmar på det viset igåreftermiddag, och vid ett igårnatt gjorde jag samma sak tills fem på morgonen. Till mitt försvar såg jag odrägliga filmer och hade sällskap. Och jag hade varit igång fredag kväll tills jag kom hem kvart över sex på morgonen. Det var Vidars födelsedagsfest, och då var man ju tvungen att festa i Malmö så att han blir nöjd. Dock var han upprörd och skällde på mig igår men det får jag väl skylla mig själv när jag gör som jag gör. Kul hade jag åtminstone, faktiskt en riktigt riktigt produktiv kväll, och förutom att jag fick träffa Vidar så hade jag ju Karl och Nicolette med mig som sedan sov på mitt golv. Fick julklapp av Karl med, din dumma människa, jag sa att du inte fick köpa mig något. Men tack ändå ^^,

En lite jobbig känsla har jag i magen som kryper sig uppåt i mellangärdet. Ingenting man kan göra åt, den kommer att gå över med tiden. Att den inte har vaknat förrän nu stör mig dock som in i. Well well, fuck that.
(Jag har bestämt mig för att jag ska lägga av med svärandet på svenska helt och hållet först, sen kan jag ta itu med svärandet på engelska. Damn those mmorpgs)


~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

Jag förstår mig inte på dessa engelska förkortningar! Vad menas med "mmorpgs"? :P och vad är det för jobb du hoppas få? ;O nyfiken Tell meee

Postat av: Nicole

MMORPGS är Massive Multiplayer Online Role-Playing Games :)

2008-12-14 @ 22:17:18
URL: http://mandarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback