Lussekatter


Har lyssnat på världens sötaste sång i flera timmar nu.
Chairlift - Bruises
Har ingen ordentlig video utan bara en som något fan har klippt ihop på youtube, men ändå. Så otroligt mysiga lyrics.

Got bruises on my knees for you
And grass stains on my knees for you
Got holes in my new jeans for you
Got pink and black and blue for
you



Någon slags uppdatering över mitt liv kanske? Det behövs egentligen inte alls för ingenting verkar någonsin hända, oh yes... Nåja, jag skulle till skolan imorse men själv har jag inga minnen alls av min alarmklocka, däremot har jag ett tydligt minne av att jag vaknade, kollade tiden och sa till mig själv "Oj, klockan är fem på eftermiddagen. Då kan jag lika gärna sova vidare." Sen minns jag dessutom att jag vaknade vid tio och insåg att eftersom att det var ljust ute när jag vaknade första gången kan inte klockan ha varit i närheten av fem, eftersom att det är mörkt vid det laget... Så istället somnade jag om och vaknade vid fyra. Vad är det för fel på mig? Problemet är att nu kommer jag ju verkligen inte somna inatt, när det är meningen att jag ska sova...

Jag bakade lussekatter igår :D Bara det är ett tecken på att något är fel på mig... Jag? Baka? Det är inte många som hinner uppleva det, jag är en sådan som går bra ihop med smet. Inte deg. Nåja, jag var i stort behov av lussekatter och därför köpte jag hem alla ingredienser. Jag hann förstås knappt börja baka innan saker och ting gick fel. Enligt receptet skulle jag smälta smör och därefter hälla mjölk i. Vilket jag gjorde. Då uppstod något väldigt märkligt, mjölken och smöret delade på sig, smöret återstelnade till en gul massa och flöt runt i mjölken. Till alla andras förtjusning för de tyckte det var väldigt roligt. Men jag smälte helt enkelt ner allting igen tills det såg bra ut. Sen blandade jag ihop smeten. Innan jag hällde i mjölet, delade allt på sig igen. Det var en väldigt lös smet med ett lager av saffran och fett ovanpå. How did that happen? Efter ett antal minuters vispande, och därefter hjälpsamma korridorares tröstlösa försök, hällde jag helt enkelt i mjölet och beslöt mig för att det var nog ingenting att bry mig om. Och det blev bra!
Nu har jag hela frysen full av lussekatter, även om jag delat ut rätt många av dem till andra. Man kan inte behålla sådana goda saker för sig själv (;

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback