Closer than anyone would ever get


Jag undrar vad jag vill med mitt liv. Allt jag vet är att jag törstar efter upplevelser. Jag vill uppleva allt det som man sjunger om. Den brännande känslan inuti min bröstkorg måste vara en evighet gånger starkare när man inte bara lyssnar utan upplever det i verkligheten. Ja, jag törstar. Det är som om jag tittar ner i ett tomt glas och hur många gånger jag än vänder det upp och ner och skakar så händer ingenting. Där finns inga droppar kvar. Bastards. Ge mig, för helvete.
Åh vad jag älskar musik. Det är verkligen en drog. Vem behöver hasch när man har musik. När en höjning av en ton ger mig fjärilar i magen. När en konsonant får mig att darra. När gitarrens strängar gör en för svag för att lyfta på armen. Vem behöver kärlek när man har musik.
Ge mig ett isolerat rum, ett par ordentliga högtalare och låt mig sjunga till musiken.

Börjar känna av det.
Den där malande känslan.
Äter upp mig, insidan och ut.
Vad underbart.
Låt mig försvinna i musiken.



Eller så låter du mig sova.

~

Kommentarer
Postat av: Nicolai

"Vem behöver hasch när man har musik."



Jadu, dom som vet att musik låter bättre med hasch i kroppen? ;)



Eller folk som tar CS (E, tjack, meph etc.). Varför tror du det är så populärt på technofester? ;)



Sist men inte minst så har vi ju hallucinogena. Tänk dig själv när varje ton från din favoritlåt känns i hela kroppen och du kan se all musik färga rummet..



Allt handlar om att förhöja upplevelsen.

Det musiken gör för dig när det är tyst,

gör droger för andra när dom lyssnar på musik.

2008-12-02 @ 14:04:20
Postat av: Nicole

My point is, vem behöver skit som förstör kroppen när det existerar musik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback