Det bildas imma


Fångad av enfärgade tröjor
och ändlösa kopior av enfärgade människor
som säger "Skyll dig själv."
 "Du har köpt en biljett."

Jag andas på fönstret och det bildas imma

(Rädda mig)


Någon försöker bryta men omedvetet skapar han ett mönster
genom sina stänk av graffiti
eller svordomar som bildar nya SAOL-lösa ord
Var hör ord hemma utan en bok att skrivas i?
Men jag har redan hört allt
Var hör ord hemma utan någon som lyssnar?


(Rädda mig)


Tågkonduktören matchar de lila sätena som matchar
imman på fönstret när jag viskar till dig
Du som sitter på tåget bredvid
och jag vet att du är som jag
Du längtar efter solrosors doft på en balkong högt över marken,
efter mängder av honung i te så att kyssar smakar sött som i sagor
och tillsammans kan vi segla på våra drömmar istället för att fika här bredvid
eller se hela världen på nytt istället för filmer som vi redan sett förut
Men du är långt bort i tankar och jag försöker vinka men du ser mig inte.
Jag är gömd bakom imman jag skapat i mina viskningar till dig.


(Låt mig rädda dig)



~


Kommentarer
Postat av: magnell

Fyfan va fint du skriver, fick rysningar av dina 2 sista "dikter"...fortsätt!!!!!! KRAM!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback