Update


Jaa, då sitter man här igen.
Jag kan be om ursäkt för att jag inte har skrivit något på ganska länge.
(Jag förstår att det varit traumatiskt för dig Karl)
Men jag har faktiskt en ursäkt.
Jag ville helt enkelt inte.
För en gångs skull har jag massor att skriva om, och då vill jag inte.
Det finns massor att berätta om min student.
Om dagarna innan, alla förberedelser.
Jag har hunnit fylla arton år.
Blivit myndig och allt.
Det är helt enkelt för mycket att skriva om.
Jag är van vid att flumma rundor och så småningom blir det en text.
Nu skulle texten helt plötsligt få ett innehåll.
Sådant... orkar jag inte med.
Så det får bli i korta drag.

Det var kul att ta studenten.
Jag var hyfsat nykter (eller åtminstone aldrig packad) hela dagen, och för trött för att åka till Öja på natten.
Men jag hade lite förfest hemma, så helt tråkig är jag ju inte.
Jag var väldigt nöjd med min klänning, även om jag såg säkert en miljon tjejer med likadan.
Min mössa åkte ner över ögonen hela dagen, så det finns inga bilder där man ser mina ögonbryn.
I min mössa har någon skrivit "LOLZOR".
Jag misstänker starkt att det är Simon.
Pappa höll ett evighetslång tal efter middagen.
Mamma höll ett kort som gjorde att gästerna började gråta.
Jag fick en hel del pengar.
(Kombinerad student- och artonårsfest lönar sig)
Mina gäster var väldigt trevliga allihop.
Älskling hade på sig en skjorta som jag hade valt ut.
Han var så fin.
Han och Johannes köpte en bukett med vita och rosa rosor.
De var också fina.
Jag fick skoskav av mina skor så jag fick byta efter halva dagen.
Synd, för skorna var riktigt fina.
Jag blev fotograferad av en fotograf.
Har kollat på bilderna nu och jag tycker inte om dem.
Ser inte särskilt smal ut och väldigt stel.
Men det är ju mamma som vill ha dem.
I söndags fyllde jag arton år.
Ingenting speciellt hände, mer än att jag fick en massa sms.
Födelsedagen ska inte firas förrän på fredag när jag har födelsedagsfest.
Men jag fick lite mer pengar.
Och mitt pass.
Som jag hade glömt bort att pappa hade.
Det första jag gjorde som ansvarsfull vuxen var att slänga passet på Johannes.
Han sa någonting elakt.
Men jag plockade upp det senare.
Jag ska kanske köpa en bärbar dator!
Hittade en som var lagom bra för 6000 kronor.
Och jag är myndig, så jag behöver inte be om lov.
Haha!
Nu längtar jag tills jag får flytta härifrån.
Behöver lite andrum.
Imorgon får man kanske träffa Karl?
Och på torsdag är det klassfest.
Och på fredag har jag hejdundrande födelsedagsfest.
Hipp hipp hurra!

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback