Hands down


hands down
I'm too proud for love
but with eyes shut
it's you I'm thinking of
but how we move from A to B?
it can't be up to me
'cause you don't know
eye to eye
thigh to thigh
I let go

I think I'm..

a little bit, a little bit
a little bit in love with you
but only if you're
a little bit, a little bit, a little bit
in lo-lo-lo-lo-love with me


En ny låt jag älskar.
Den döljer så mycket.
Det enda man hör först är den ljusa och naiva rösten.
Och den enkla melodislingan.
Sen kommer orden.
"I'm too proud for love".
"For you I keep my legs apart."
"Forget about my tainted heart."
"I would do it, push a button, pull a trigger"

Så mycket mer en låt kan dölja för de som inte lyssnar uppmärksamhet.
Detta är ingen glad låt.
Ingen "jag är förälskad-och-livet-leker".
Den handlar om beroendet, om ångesten och känslan.
Sorglig och nedsvärtad.
Och med en enkel, glad melodislinga.

Så lyssna lite på Lykke Li, helst nu meddetsamma.
Jag läste om henne för två år sen, när jag praoade på konstmuséet.
En musiktidning hade med en kort recension av hennes spelning.
Hon lät så genuin.
Trodde aldrig att hon skulle komma såhär långt.
Känner mig lite glad för hennes skull.
^^,

På torsdag är det Tegan & Sara som gäller! :D


~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback