Jag är ett klumpigt men tursamt mirakel


Jag kom hem idag och satte mig vid datorn efter en stund.
Forskade rundor för att hitta information till mitt engelskatal.
Efter en stund blev jag hungrig och gick för att hämta mat.
Värmde upp potatis och biff och brunsås.
Satte mig vid datorn igen och åt medan jag skummade mig genom forumtrådar.
Tankspritt börjar jag försöka ta sönder en bit biff, genom att dra gaffeln och kniven åt vars ett håll,
när man egentligen borde skära.
Så plötsligt SVISCH flyger ena biffhelvetet iväg och landar på andra sidan skrivbordet.
Efter kommer en svans av brunsås som landar på strategiska ställen.
Hela min arm är nerkletad i sås.
Och skrivbordet.
MEN.
Helt mirakulöst har inte en droppe hamnat på datorn, tangentbordet eller skärmen.
Inte heller har något hamnat på mina kläder.

Så jag gick och tvättade mig och hämtade en trasa för att torka upp på bordet.
Förstår ingenting.
Jag ser mig själv som en olyckskorp, men jag har kanske fel?
Oturen är egentligen jag som är klumpig och anledningen till att jag överlever är för att jag har tur?
Än så länge har jag råkat spilla mjölk, läsk, apelsinjuice och råkat bita i en cocktailtomat så att allt innehåll sprutade ut på väggen, men aldrig, ALDRIG, har det lyckats hamna på min dator.
Jag är ett vandrande mirakel, med andra ord.

På tal om mirakel, jag har fått biljetterna till Tegan & Sara.
Man skulle kunna säga att det är i sista sekunden.
Konserten är på torsdag.
Och när mamma skulle hämta ut dem idag ville de ha numret till ett kort hon inte ens längre har.
Gissa om jag och hon var irriterade på varandra när vi skulle få tag på banken?
Men det fixade sig.
Första gamla kortet vi försökte med var inte rätt, men det andra var.
Mamma tyckte att jag skulle i fortsättningen skriva ut biljetten från e-mail, som normala människor.
Men hur ska jag kunna veta att hon klipper sönder sina kreditkort då och då?
Anyway, det blev rätt till slut :D
Men det var lite nervöst ett tag.
Och jag kom försent till engelskan där jag skulle skriva en liten uppsats.
Men det fixade sig också.
Så jag känner mig duktig idag!

Btw, jag ska hålla ett tal på fredag på engelska.
Det ska vara tio minuter och helst lite kontroversiellt.
Jag har två idéer:
Idé 1: Yttrandefrihet och hets mot folkgrupp
Idé 2: Åldersgränserna på filmer/spel eller någonting om våldet i tevespel.

Idé 2 är klart intressant (according to moi) men borde kanske göra ett seriöst intryck och ta yttrandefrihet?
Vad tycker ni andra smarta människor? :o

Nu ska jag plugga, lalala.
Eller tjuvkika på folk på Bilddagboken.


~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback