Axel von Fersen går igen


Detta är min bror.
Dock går han vanligtvis inte klädd såhär.
Nej, på denna bilden föreställer han Axel von Fersen.
(Snyggaste namnet ever?)
Det läskiga är hur lång han blir.
Egentligen är han 1,87 m tror jag.
Men med knäbyxor... my god.
Fast det var ganska stiligt ändå.
Enligt mig.
Men det kanske bara för att han är min lillebror.

2007 - 03 - 21

Det är en sån dag.
En sån dag när plötsligt allt blir grått.
Allt det ljusa försvann och molnen täcker det som finns kvar.
Ljud.
Jag hatar det.
Röster ger mig huvudvärk.
Teveprogrammen skär in i öronen.
Musiken är falsk.

Menar de något av det?
Menar de all sorg och smärta?
Eller ljuger de,
Som så mycket annat?

Mackan är torr.
Brödet vill kväva mig.
Marmeladen är bitter och sur.

Jag hatar mina dagar.




~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

Nicole, nu blir jag orolig för dig på allvar. Får du sovit tillräckligt? ;) Ha inte dåligt samvete för att du "mår bra". Jag tycker det låter som om du håller på att få anorexia, och jag tycker du ska sluta upp med det. Tänk inte på ätandet. Ät när du orkar och ät inte när du inte orkar. Ägnar du det för mycket tanke så är det klart att du kommer må dåligt. Äta ska man inte få dåligt samvete över - tvärtom! Mat är faen det bästa som finns! Förutom vissa andra små nöjen ;) höhö Men hursomhelst, man ska inte behöva kontrollera vad man äter. Såvida du inte äter något riktigt äckligt och som kanske ger dig sjukdommar oO. Du vet, maskar och sånt ;) Sen kan jag definitivt relatera till det där med att vilja må dåligt. Ibland är det så skönt att få tycka synd om sig själv. Men, som du nog redan är medveten om, så hjälper det inte i långa loppet :) kommer bara bli att du känner ånger senare i livet att du slösade bort tid på att deppa. Dessutom, vad är det egentligen för en prestation att gå ner ett par kilo? Är det verkligen något man kommer titta tillbaka på senare i livet och tänka "Allting var skit då, men jag gick åtminstone ner 10 kilo!"? Nej. Mår du inte bra är det inte vikten du ska ändra på. Det är ditt synsätt. För uppenbarligen måste det vara något fel på det :P Tyvärr vet jag inte hur jag själv kan hjälpa dig. Men är det något så vet du hur du får tag på mig :D Typ... hojta efter mig så kommer jag. Just say the word!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback