Triss i stress, yes



Vilken hektisk vecka!
Inte förrän idag har jag kunnat slappa och inte göra något alls.
Det var behövligt, tro mig.
I måndags och tisdags pluggade jag.
Tills det blev eftermiddag och Ellen&Simon dök upp hemma hos mig :)
Vi gjorde oss i ordning och därefter blev det studentsupé.
Väldigt mysigt, trots att laxpatén var fruktansvärt äcklig.
Och musiken var väldigt bra.
Men det roligaste var efterfesten ute i sandskogen.
Definitivt.
En egenhändigt fixad brasa, cider och fågeldansen.
Vi hade kul.
Sen traskade jag, Simon, Ellen och Karl hem till mig.
Och hade efter-efterfest med mackor och O'boy.
Sen somnade alla i mitt vardagsrum!
Utom jag som låg vaken, förstås.
Fick fyra timmars sömn, för sju steg min familj upp och jag är väldigt lättväckt.
Sen hade vi en sista svensklektion, en sista fika på bokcaféet och sen gick jag hem och sov.
Vid sex ringde Ellen och väckte mig.
(Då hade hon ringt fem gånger)
Och så gick vi ett helt gäng och såg på när Tobbe & Niclas uppträdde på ungdomens hus.
Riktigt duktiga var de!
Jag ska erkänna att jag har suttit framför Tobbes myspace och lyssnat på låtar hela dagen.
Har två favoriter, Time to go och Touch.
Speciellt Time to go påminner mig om hur jag känner mig just nu.
Nåja, efter det gick jag hem till pappa och såg på Blade Runner med honom och Johannes.
Jag är kär!
Jag är kär i Rachaels profil när hon släpper ut håret ur sin strama frisyr.
Jag vill ha en jättelik plansch över just det ögonblicket.
För att inte tala om musiken och ljuset i hela filmen.
Jag tror att den är från år 2019 när den egentligen är från år 1982.
Nåja, jag somnade ganska snabbt när jag hade kommit hem.
Och när jag vaknade imorse trodde jag att jag skulle få njuta av en bra film.
Med Karl.
Men så blev det tyvärr inte.
Vilket kanske var bra, för nu fick jag se på finalen av SYTYCD, och en chans att slappa heeela kvällen.
Men jag är arg över att Daniel inte vann.
(Nördvarning när man bryr sig så mycket om en okänd människa)
Det är idiotiskt att det är tittarna och inte juryn som bestämmer det tycker jag.
Mona är också jätteduktig, men jag tycker att Daniel är ett strå vassare.
Nog om det.
Imorgon ska jag till Danmark med ett helt gäng och vi ska till Louisiana!
Jag ser så fram emot det!
Har aldrig varit där förr. Myyys!
Och sen ska vi till Helsingör, och sen åker jag hem till älskling.
Det blir nog en riktigt bra dag.
Men tåget går klockan nio, så jag får stiga upp helt tidigt.


 




Hmm. Ska man fortsätta ha hellugg?

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback