Welcome to the hangover... blogs about ESC


Jag tänkte skriva om något väldigt kontroversiellt.
Något som är tabubelagt... att inte prata om.
Något som vi alla ser på och sen ångrar det djupt.
Vad är det jag svamlar om?
Eurovision Song Contest, förstås.
Jag missade hela melodifestivalen men igårkväll var jag hemma.
Jag hade chips och dippa.
Jag hade en slö pojkvän i soffan.
Verkar som uppgjort för att zappa över till ettan.
Och det var nästan lite trevligt!
För det första fanns där en hel del bidrag som var helt okej.
Kräkreflexerna höll sig helt stilla när Ukraina och Grekland spelade t.ex.
Lagom söta tjejer i korta kjolar som dansade till poppig refräng.
Min favorit var förstås Sébastien Tellier, Frankrikes bidrag.
Så skön skille och låten var riktigt bra.
(Övriga Europa höll inte med, förstås)
Bosniens bidrag var också riktigt uppfriskande annorlunda.
Men så vann Ryssland?
Jag förstod ingenting.
Pojkbandskille i fula kläder och som pratade så dålig engelska att jag fick ont i huvudet?
Och låten var fruktansvärd.
T.o.m jag hade satt Perelli högre än dem.
På tal om henne, måste vi kvala in nu?
Jag blev faktiskt lite förvånad.
Hon gjorde väl allt man ska göra?
Hade på sig en kort silvrig klänning.
Spacklade ansiktet hela dagen innan.
(Eller så kanske hon bara ser ut så)
Sjöng en kraftfull låt med positiva budskap "HERO!"
(Vem lyssnar någonsin på mer än refrängen?)
Helt ärligt.
Hon var ungefär samma sak som våra tidigare stjärnor i Eurovision song contest.
Kända sen tidigare i dessa sammanhang.
Ensam kvinna som börjar bli lite för gammal för detta.
Sverige kanske måste börja inse att vi måste producera nya stjärnor.
Vi kan inte ständigt återanvända dem.
Karola börjar bli nersliten. (hahaha)
Tyvärr inser nog alla att man hellre dör än visar sig på den scenen, om man är under 30 år.
We're screwed, Schweden.

Men!
Hoppet är inte ute än.
Björn Gustafsson finns ju!
Han räddade hela kvällen, och var helt klart höjdpunkten.
Han förlöjligade hela Eurovision på det viset som det borde förlöjligat på.
Alla andra kommer tycka vi är riktiga idioter :)
Humor humor humor.
Här följer ett klipp av Björn Gustafssons egna lilla show:



Nu ska jag nog äta frukost och hoppas på att jag får tag på en tidning.
Den största anledningen till att vi ser på detta spektakel finns ju ändå där.
Få läsa moderedaktörens kommentarer till alla kläder :D

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback