Almost Famous


Almost Famous 5/5

     It's blowing my mind away! Jag såg nyss om den, och jag är helt hyper över filmen, och bara det är en recension nog för att ni ska vilja springa iväg och hyra filmen (eller ladda ner den om ni nu gör sådana fruktansvärda hemskheter, tssk tssk). Detta är en film om... kärlek. Kärlek till musik! Och livet när man lever rock & roll. Underbar musik, och vad man gör för musikens skull. Jag pratade med Johannes om det och vi kom båda överens om att så måste livet vara. Så... för helvete. Se den. Se den nu medan min svenska fortfarande är lika usel som min franska och jag missar vartannan bokstav när jag skriver.
     William är spinkig, har fult hår och han är dessutom en femtonåring. Eller var det sextonåring? Oavsett, så älskar han musik och han kan skriva. På något vis lyckas han få ett uppdrag av Rolling Stones Magazine att skriva en artikel om ett nytt band vid namn Stillwater och på detta viset hamnar han i deras "tourbus". Rockstjärnor och deras fans.
     Vi är alla den där killen William. Som älskar musik men som inte är i närheten av coola. Vi är så borttappade och förvirrade men... Ja. Detta blir en skitkass recension, jag kan inte koncentrera mig på att skriva som jag borde. Jag bara bönar och ber er om att se filmen. Fem av fem. That's all I can say.





~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback