Make up my makeup


Och så har man handlat smink. I stora lass.
Åtminstone är det stort för mig, för jag är verkligen ingen sminkmänniska. Har på mig smink - ja, absolut, men slösa dyra pengar på det - nej tack. Dock är det så att min foundation tog slut för en månad sen, jag tappade min ögonskugga i golvet för en vecka sen så att allt flög ut, min mascara är helt ihoptorkad och kajalpennan sjunger på sista versen. Alltså bestämde jag mig för att det var dags med lite trevliga julklappar åt mig själv.

DreamMatte Mousse, 130 sek
En helt fantastisk foundation som jag inte köpt innan (eftersom att burken är yttepytteliten in my opinion) men jag har provat den hos Ellie och den är nog prisvärd afterall. Lätt och luftig men fixar ändå en snygg färg. Trevligt är också att man får en normal färg i ansiktet, inte "hej jag har käkat fyra ton morötter".

Isadora Eyeshadow, 95 sek
Jag är lite lätt tråkig men jag köper nästan alltid Isadoras ögonskuggor. De håller verkligen hela dagen till skillnad från så många andra märken! Dessutom har de ett trevligt urval och för sådana som mig som håller mig till brunt eller möjligtvis grönaktigt, finns där en massa trevliga små nyanser. Och under en hundralapp.

MaxFactor 2000 Calorie, 130 sek
Ny mascara att testa, yey! Jag återkommer när jag har testat detta under, och det blir nog bra, för det jag har för tillfället är ungefär lika effektivt som att pudra ögonfransarna med svart ögonskugga.


Någon ny kajalpenna blev det faktiskt inte idag. Den jag har klarar sig nog en månad till, och dessutom fick jag lite lätt ångest över hur "utflippad" jag blev idag. Jag ska försöka få råd med vinterjacka också - hur nu det ska gå till. Jag får en känsla av att mamma och pappa inte får så dyra julklappar i år....
Vinterjacka ska jag för övrigt kolla på imorgon i Malmö, då jag ska få träffa Ellie igen! Det var faktiskt fem veckor sen vi träffades sist nu, när vi gjorde Borås osäkert, hrm hrm, haha.

Var på föreläsning idag för första gången på över en vecka och det var riktigt trevligt! Vi pratade om perception och färger idag och det är ett ämne som intresserar mig väldigt mycket. Hade nästan velat gå en kurs som handlade enbart om färger... Visste ni förresten att mörkhyade människor har betydligt mindre risk för att bli färgblinda, på samma vis som deras hud "ser" sol lättare? Eller att kvinnor ser ungefär tio gånger så många färger som män? Det visste inte jag innan föreläsningen, men nu kan jag bli ett proffs inom onödig men kul fakta. Därefter blev det impressionister och den första avant-garde rörelsen och nu är jag lycklig! Vi börjar närma oss modernismen - my time to shine, haha. Köpte en ny kursbok också, Fotografi av Steve Edwards. De andra kursarna verkar inte märkbart imponerade av den, men jag har missat hela fotografi-genomgången så jag kände det var nödvändigt. Dessutom kostade den 150 kr och är på svenska. Lättläst ftw.


~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback