Alla ni som kan laga mat (och ni som inte kan men gör det ändå)


Sitter här och försöker planera vad jag ska äta i veckan.
Det är faktiskt inte lätt!
Och jag börjar bli trött på mina vansinnigt dåliga cookingskillz.
Just nu äter jag först och främst:
- Omelett med tomater
- Havregrynsgröt
- Pasta med tonfisk och keso
- Potatis med tonfisk och keso
- Nudelsoppa

Jag vet inte hur det är med er, men om man ska äta middag flera gånger i veckan blir det ganska mycket upprepningar :( Alltså försöker jag vara duktig och handla hem lite allt möjligt så att det åtminstone finns tillgängligt när jag sent på kvällarna blir hungrig. Problemet är att jag är så ombytlig. Ett tag äter jag en massa grönsaker och måste handla nytt varje dag, så till slut köper jag hem ett salladshuvud, en gurka och sex tomater. Ja, då hinner allt bli dåligt för att jag spontanåker hem till älskling, eller till Ystad, eller äter på dagen med kursare istället för att äta middag hemma på kvällen. Eller så behöver jag bröd och köper det samt pålägg för att få lite variation (bara smör är helt enkelt inget kul) och vad händer då? Jo, brödet möglar innan jag hunnit äta upp det och pålägget förfaller för att jag är sparsam.

Veckans planering btw.

Torsdag - Nu ska jag bara vara hemma. Försöka börja med tentan så jag har lite av den överstökad. Middag ikväll alltså.
Fredag - Novischfest på Lunds Nation, jag ska dit och där får man goood maaat. (För en massa pengar som jag egentligen inte har råd med förstås. Dessutom är klädseln 'kavaj'. Det är illa.)
Lördag - Lugn hemmakväll då jag SKA bli klar med den dumma tentan. Middag hemma.
Söndag - Träffa Karl tror jag (: Annars träffa älskling. Middag?
Måndag - Landskrona, here I am.
Tisdag - Förmodligen Landskrona då också. Kanske åker hem på kvällen.
Onsdag - Tentan ska lämnas in och det är dags att äta hemma. Igen.

Dessutom känner jag ett starkt behov av att köpa hem mer kryddor. Salt och peppar är livräddare men inte enough by far. Örtsalt, citronpeppar, oregano m.m, here I come! Nåja, jag bönar och ber... Ni där ute som kan laga mat, vad är enkelt (riktigt enkelt alltså), snabbt och billigt?

I need you :(


P.S. En annan sak jag behöver är en kalender att skriva upp precis allt i. Planeringar, räkningar, budget, inköpslistor, tvättider m.m. Just nu skriver jag allt jag måste komma ihåg i Anteckningar och sparar på skrivbordet. Det börjar bli fullt, man ser knappt bakgrunden. Som föreställer Coldplay btw. Jag vill tillbaka till den artonde september.

P.P.S. Vad har hänt med mina djupa och tankfulla inlägg? Jag bara spottade ur mig dikter för ett tag sen? Nu bloggar jag bara om mat och bristen på pengar. Typ. Måste bli lite djupare.


~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback