Borås :)


Hum hum.

Jag har haft kul i helgen, kan man väl säga ^^,
Fredags var lång och tågresan var lite sådär halvt awful. Hela vägen upp till Halmstad satt jag bredvid någon trettiofemårig gubbe som tyckte jag skulle åka hem till honom istället eftersom att min pojkvän ändå inte var med på tåget. "Eh, jag ger inte ut min e-mailadress till främlingar" men jag lovade att vi skulle träffas på en pub i Lund på onsdag, för att han skulle sluta tjata. NEVER. Är nu livrädd för att stöta på honom i den lilla stan. Nåja, efter Halmstad fick jag sitta bredvid en söt liten gamling som knappt sa något mer än att min smörgås såg god ut. Mycket skönare. Och sen var jag framme i Göteborg och fick byta till buss till Borås :D ELLIE!
Och Borås var awesome. Fredagen blev sjukt kul, thaimat och började dricka runt sex på kvällen. Jag behöver nog inte förklara ens hur packade alla blev? Hade köpt en massa cider plus Ellies livsfarliga vodkadrinkar som bara smakade piggelin och därför drack vi upp en hel flaska, vi tre tjejer. Dock var jag nyktrast (tro det eller ej, efter mitt pinsamma inlägg här) för runt tio fick jag hicka av all kolsyra och efter det hickade jag hela kvällen. Mitt eget dags-att-sluta-hinka-i-dig-alarm. Blöh. Fast tur egentligen, för jag är den enda som minns den tre kvart långa promenaden ner till stan. Nåja, stack till något ställe som hette 'Trägårn', som tydligen var fullt med blandat folk och bra musik. Yeah right, tänkte jag när vi kom fram och allt som hördes var synth och industri och fullt med folk i svarta kläder och vita ansikten. Det visade sig att det var maskerad och att inträdet kostade sjuttio kronor istället för tjugo. Lite synd. Nåja, vi festade vidare men alkoholen gjorde sitt och till slut fick alla traska hem runt halv två. (Jag hade förresten på mig min nya klänning som var jag sjukligt snygg i enligt mig själv och som jag ska ha på mig resten av året, ungefär).
Lördagen dök plötsligt upp och alla drabbades av bakfylleångest... utom jag. För jag var inte det minsta bakfull, länge leve hicka! :D Kräktes hade jag inte heller gjort, så kände mig helt fräsch och pigg. Nath stack hem om för att äta middag och jag och Ellie segade runt i lägenheten med killarna ett tag tills vi bestämde oss för att ta en promenad i Borås. Jag måste ju få se stan också :o Det var så skönt och mysigt att gå runt där och prata med Ellie, och sen avslutade vi med att handla mat och tvinga Mattias att göra enchiladas, som var otroligt gott. Eftermiddagen fördrevs med att se på diverse dåliga saker på teve och sen drack vi tjejer lite igen och gick ut. Dock inte ens i närheten så påverkade som igår. Det spöregnade, men gud, vad kul Trägårn var då! Plötsligt fattade jag vad de andra menade, folket var verkligen hur blandat som helst. Fjortisar, poppare, sleazare, alla möjliga grupper. Och musiken var grymt bra. Alla låtar som man kan dansa till plus en massa gammalt, typ Respect, haha. Och Mrs Robinson! :D Nåja, eftersom att alla inte var riktigt över sin bakfylla åkte jag och Ellie hem vid ett och där slötittade vi på UFC tills killarna var nöjda och då fick vi se vår skräckfilm, Darkness. Skräckfilm är egentligen inte riktigt min grej, blir så sällan rädd och oftast känns handlingen så löjlig. Dessutom var klockan mycket och det var sååå skönt att ligga där i soffan med en katt som spann på magen. (Jag saknar att ha katt så otroligt mycket, det är så mysigt :() Somnade till några gånger, bara för att vakna av att alla i filmen skriker och det är blod överallt. blev jag nervös. Vid fyra var filmen slut och jag och Ellie kröp ner i sängen i sovrummet och låg och pratade en timme.
Söndag, rise and shine. Av någon anledning var det mycket svårare att stiga upp än det hade varit på lördagen och mina ben gjorde ont. Dessutom hade jag inte borstat håret på två dagar sen det hade sprayats på fredagen och det började se något risigt ut. Men upp och packa. Och sen gick jag och Ellie en till promenad i det fina höstvädret. Och så köpte vi middag, för Ellie hävdade att jag absolut inte kunde åka tåg utan mat i magen. Jag tackar henne för det. Kvart i fem tog jag bussen till Göteborg och sen fick jag sitta där i en timme och fyrtio minuter tills mitt tåg kom. Det var en sååå mycket längre tågresa hem än det var dit. Orkade inte ens åka hela vägen till Lund utan hoppade av i Landskrona. Sitter hos älskling nu och skriver medan han sover. Ska lägga upp bilder senare, när jag orkar :)

Nu ska jag rota genom deras kylskåp tror jag.

~

Kommentarer
Postat av: Andreas ~

Heh, thanks, I had a great weekend.. Well not much happened really.. Work and stuff.

Yourself? How's life treating you?



- Andreas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback