Ch-ch-ch-ch-changes!


Tillstånd kan förändras snabbare än vad man tror.
Imorse vaknade jag och kände mig allmänt eländig på grund av flera orsaker:
1. Jag förstörde min favoritsjal genom att råka tvätta den igårnatt :(
2. Jag åt potatis med endast sallad eftersom att min kesoburk var helt tom trots att jag inte ätit av den.
3. Jag drömde att älskling gjorde slut och jag tröstfestade och blev uppraggad av en sjukt ful kille.

Ni förstår varför livet var surt? :(
Nåja, efter att ha legat i sängen i två timmar och gnällt över livet (i ensamhet, det fanns knappast någon som orkade lyssna på mig) steg jag upp och bestämde mig för att göra något åt saken. Dels så handlade jag hem lite mat så att jag kan äta middag (med keso, tjoho) ikväll + ett choklad för att pigga upp mig, sen stack jag ner till stan för att kolla upp priserna på sjalar innan min fika med Astrid&Hedvig :) Som var jättetrevligt förresten, även om jag pratar hur mycket som helst. Känner nog att jag behöver skaffa munkavle och låta andra prata lite, hum hum. Men har en lista på filmer jag måste se nu! :) Sen gick jag för att bestämma mig för vilken sjal jag skulle köpa. Det gick inget vidare. Jag köpte två. Som försvar kan jag säga att de var inte så dyra. Vad som talar mot mig är att båda två är gröna. Det innebär att jag nu har tre gröna sjalar. Variation, somebody? Men det stod mellan grönt, rosa eller svartvitt. Och tyvärr är jag ingen rosa människa och svartvitt är trist tycker jag. Någon dag ska jag köpa något blått, jag lovar!

Imorgon är det evighetslång föreläsning (alltså skola i tre timmar, hur orkar man?) och därefter ska jag hem till Ystad. Det känns faktiskt ganska skönt, jag har lite hemlängtan om jag ska vara helt ärlig. Plus att jag måste fira min pappa lite grann som blev gammal i måndags. Hemskt nog så ringde jag honom på tisdagen när jag kom på att jag hade glömt hans födelsedag. Jag skyller på att jag har flyttat hemifrån, det är svårt att minnas sina familjemedlemmar då :s Och på lördag ska jag passa V&H :) Ååh, jag saknar dem båda två, det var längesen jag passade dem nu. Och stackars föräldrar som inte hittar en bättre barnvakt utan måste anlita en som bor sju mil därifrån nu. Det är ju förstås bra för mig med lite extrapengar dock... :D

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback