Självmordsbarackerna

'Morgonstund har guld i mun' i all ära, men jag tror inte det uttrycket någonsin varit i närheten av Delphi.
Grått och dimmigt, det är vad det är.
Speciellt i mitt huvud när jag tvingar upp mig själv vid sex.
Fick höra en kul sak igår.
Under 60-talet hade Delphi högst självmordsstatistik i hela Europa.
Det är väl något att skryta om!
Då låg här grå baracker istället för dessa husen.
"Självmordsbarackerna" kallades de.
Civilingenjörsutbildning var på den tiden så enormt svår att de dog en efter en här uppe.
Lite intressant.

Om en halvtimme ska jag ta bussen till stationen och därefter bär det av till Glypoteket :)
Tyvärr, får man inte ta med sig kameror in och tyvärr kommer föreläsarna vakta oss hela tiden.
Och tyvärr har jag praktiskt taget ingen tid alls på mig där inne.

Men ni ska få höra lite om det ändå senare (:


~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback