"Hej, jag är alternativ", var det va?


Äntligen har jag hittat orden och jag hittar dina händer under bordet
Vi hinner bli något stort än,
växa några meter innan sommaren blir oktober


Åhåhå, Kent <3



Jag hade verkligen glömt bort dem i några månader.
Har inte lyssnat på dem sen jag såg dem i mars eller så.
Jag brukar bli så efter konserter, tar pauser från bandet jag nyss så fanatiskt lyssnade på.
Men så blir det så mycket bättre när man går tillbaka.

Jag hade glömt Bianca också.
Hur texten... hugger sig in i mig.
Den ger mig nästan dåligt samvete.

Belöna mig med standardkrav 
och renad luft
AC-sval
Belöna mig med segertal
en ledarplats
av idag

Som ett färgfotografi är jag glansig inuti
Några tusendelar denivit 
Och som ett färgfotografi som nån förstört med flit
är jag svartvit inuti


Idag har varit en bra dag, en riktigt bra dag! Ja, om man ignorerar att jag har haft fruktansvärt ont i huvudet samt i svanskotan som jag slog i förrgår. Men annars har det varit bra! Var på föreläsning för första gången på flera dagar sen jag blev sjuk och jag kände verkligen hur jag var redo att bankabankabanka in information i mitt annars så överfyllda huvud. Fast tre timmars föreläsning är för mig precis vad jag klarar. Jag kan koncentrera mig och anteckna flitigt en stund, men sakta men säkert glider tankarna bort på annat, och det är ju faktiskt inte bra. Plötsligt har det gått en kvart och jag har inte antecknat (eller hört) någonting.
Därefter kände jag hur min mage ville kurra och gnälla över att jag bara åt två knäckemackor till frukost, vilket jag faktiskt inte klarar mig på. Efter en månad då jag ätit havregrynsgröt varje dag har jag vant mig vid att gå till skolan proppmätt... Nåja, Astrid visade mig ett litet mysigt café som hette Coffee Point (tror jag) där de hade världens godaste toast! Salami och brie, ja tack. Och bredvid mackorna fick man fräsch sallad. Hyfsat pris var det också på dem, annars kostar de där mackorna gärna en femtiolapp eller mer. Vi ville ha med Hedvig men hon stack hemåt. Hon får följa med någon annan dag, för de mackorna ska jag äta fler gånger, utan tvekan, haha.
Efter det gick jag runt i Lund en stund. Var helt säker på att jag sett ett stort Åhlens ligga väldigt synligt någonstans i centrum och det borde ju inte vara så svårt att hitta? Tyvärr visade det sig att jag är både senil och blind, för det tog mig en kvart att hitta det, när det låg vid torget som jag vid det laget hade gått förbi tre gånger. Pinsamt värre för mig själv. Nåja, inne på Åhlens gick jag ner och tittade lite på bokrean men böcker är för dyrt för mig. Från och med nu gäller biblioteket och/eller begagnat. Samt sno från mammas bokhylla där hemma. Lite nödvändigheter blev inhandlat och därefter tog jag bussen hem. (Nej, jag har fortfarande inte köpt cykel).
Hemma har jag inte gjort mycket, förutom att ha varit duktig och städat mitt rum och badrummet. Det absolut sämsta med mitt badrum är ju att det är 1x1 m och att jag har ingen som helst plats för något av det som ska vara där inne, men, om man nu ska se saker från den ljusa sidan, så tar det bara fem minuter att städa när det är så litet. Och nu ska jag skriva en inköpslista och därefter gå och handla. Behöver få hem keso och mjölk insåg jag när jag tog en snabb titt i kylskåpet.

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback