Dag 2: Irland


Jag är i Irland. Dödstrött dock. Mitt hostel är helt fantastiskt, jag har träffat väldigt trevliga människor här. Förutom creepy guy som sover i sängen under mig. Riktigt vad som är fel på honom vet vi inte, men alla gömmer sina underkläder bara utifall att han bestämmer sig för att sno en souvenir.
Inget jobb än så länge heller, men jag söker för fullt. Jag vill inte åka härifrån! Här är så härligt. Jag har varit i ett antal parker, på Hugh Lane's museum (modern konst <3), sett Trinity College och the book of Kells, tagit fruktansvärt fula foton, ätit världens godaste bagel, köpt en bok av Oscar Wilde, lärt känna amerikaner, tyskar, britter och australiensare, pratat läskigt dålig skolfranska med en fransk skolklass, träffat svenskar, lagat mat. Tänk. Jag vände inte på Kastrup och tog tåget hem till Ystad igen. Jag saknar inte ens det så mycket.

Ett massantal bilder kommer upp senare när jag orkar leta upp min kabel åt mobilen. (Ja, det är min kamera för tillfället. Jane har en underbar Nikon D40 men de får jag inte förrän hon kommer hem och kan maila över dem till mig.) Nu ska jag sova. Imorgon är en ny dag, och jag ska se på kyrkor.

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback