Hemma igen


Och jag avskyr det.
Jag saknar att prata engelska. Att höra det dova ljudet av rockmusik från receptionen. Att äta middag med mina franska vänner. Att träffa nya människor varje dag. Att höra andras lugnande andetag när man ska sova. Att handla på marknaden. Att ta fel på mynt fyra gånger innan man hittar rätt sort. Att gå över bron. Att stanna och lyssna på gatumusikanter. Att se massor av människor med olika stilar. Att se på dramatiska Sky News. Att gå i duggregn. Att ha en anledning att slippa platta håret. Att höra irländska dialekter. Att känna friheten. Att kunna andas.

Var i Balkåkra och träffade Ellie idag. Det var fint. Jag saknar henne.


1. Jag njuter av att det är vår.
2. Ellies söta lillebror leker i trädgården.


~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

Jag ska komma och stalka dig någon gång snart! Fast så att du vet att jag gör det liksom, och så att du helst bjuder mig på en fika också. Fast det går bra utan att jag blir bjuden med...för stalker-grejen är viktigast ändå! Iaf, vad gör du i veckan? (you easy victim of stalker-Nicolette!)

Postat av: Nicole

Mja, imorgon gör jag ingenting, på torsdag ska jag till Malmö och sover över där, och på fredag ska vi kanske träffas och gå ut...? ;D

2009-04-14 @ 21:08:23
URL: http://mandarine.blogg.se/
Postat av: Nicolette

Hmmhmm... juste fan :) Vet du förresten hur länge du ska stanna i Schweden frstn?! :P

2009-04-14 @ 22:08:10
URL: http://noxusushi.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej, tack! Vad kul att du också funderar på att flytta till Irland, lycka till med det :) och roligt att du tyckte min blogg var intressant också :)

2009-04-15 @ 19:16:57
URL: http://ceciliadanell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback