Känslosam epos

När jag sitter här i min ensamhet, kände jag för att skriva en liten dikt tillägnad en av mina närmsta vänner, som egentligen skulle suttit här bredvid mig just nu. Men det blev inte så, hepp hepp! Och som straff skrivs denna dikt ;)


Trevlig och snäll är du som få
Man vet aldrig vad du hittar på
Bjuder alltid på kakor och annat gott
Och ger komplimanger om stort och smått
Dock är du en arbetsnarkoman
Det är sällan man får se dig ränna på stan!
Och alldeles för flitig för ditt eget bästa
Med mycket bättre betyg än de flesta
Din förmåga att göra folk glada på alla vis
Har förstås ett väldigt högt pris
Jag kan inte stjäla dig för bara mig
Så därför får man i veckors förtid boka dig
Och när man väl har bestämt plats och vecka
Då måste du lägga sten eller mecka
med viktiga saker som bara du kan göra
Inte kan jag då kräva sällskap eller störa
Istället bokar vi som vanligt en ny tid igen
Du är en förskräckligt omständig karl egentligen!

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback