Dag 9: Irland


Älska Irland. Om det inte vore för familj & vänner så hade jag aldrig velat åka hem. Men hem måste jag, åtminstone i ett par veckor, så på lördag får alla äntligen träffa mig (;
Steve var här igår hela dagen och om inte annat så är han definitivt en anledning att åka tillbaks till Dublin. Jag fick till och med visa mina fantastiska pannkaks-skillz som jag numera kan påstå med säkerhet att jag har. Jag bjöd Jallal, Julien och "Jean-Luc" också, och alla ville veta hemligheten bakom "Swedish pancakes". Hemligheten är förstås att lägga ner mycket kärlek i maten, samt att det är en svensk som gör pannkakorna. Det var mysigt (:
På kvällen gick jag ut med några kanadensare, belgare och amerikaner som jag hade träffat samma dag, men jag orkade inte särskilt länge. Det är lite lätt tröttsamt att dricka öl på vardagarna, speciellt när man stiger upp vid åtta varje dag oavsett om det är helg eller vardag, så jag stack hem vid elva och en av kanadensarna följde mig hela vägen.
Imorgon är det inflyttningsfest hos mina franska vänner!

Note to self:
- Plattång i Dublin är helt onödigt.
- Egen handduk är väldigt nödvändigt.
- Förnyelse av pass är också ganska nödvändigt.
- Man kan bli rånad av taxichaufförer.*
- Avoca forever <3

*En av belgarna drack lite för mycket och blev satt i en taxi som skulle ta honom till vårt hostel. Chauffören körde runt i Dublin och pekade ut lite olika sevärdheter och berättade om saker, sedan körde han in i en gränd, klev ut ur bilen och rånade killen under pistolhot. Därefter satte han sig i bilen igen, körde runt och berättade om lite fler sevärdheter och sen lämnade han honom utanför vårt hostel. Märkligare saker har man knappt hört talas om.

~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

En rånare som bryr sig mycket om sina offer helt enkelt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback