My teeth are swimming and I wished that I cared


Tog en promenad vid stranden och njöt av att det var fint väder, och njöt av min nya kärlek. Nämligen Sam Roberts, med underbara texter, gitarr och en skön röst. Klockan är kvart i sju och jag hör hur mamma dukar i köket. På köksbordet ligger papper för ansökning om att få göra CAE-provet i juni. Jag känner mig så tillfredsställd med livet, för första gången sedan jag kom hem från Dublin. Sommaren är så nära!




Var i stan och provade klänningar också (enligt min önskan om att hitta en fin och somrig/vårig klänning att känna mig fin i) men det är lättare att föreställa sig den perfekta klänningen än att faktiskt hitta den. Den ovan var jag väldigt förtjust i. Mönstret var en aning gammeldags och tråkigt kanske, men själva klänningen...! Den satt så fint på mig. Storlek 36 också, vilket gjorde mig glad. In your face, min elaka sida som klagar på vår gemensamma kropp. För övrigt sitter jag och suktar efter en blå telefon som jag såg i Dublin. Hoppas att den finns kvar när jag flyttar dit. Eller en röd.

~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback