Dreams


Jag blev lite uttråkad igår och satt och fantiserade ihop min drömlägenhet. Vad jag upptäckte dock var att det är inte så lätt som man tror att hitta den perfekta lägenheten, oavsett hur rik man är. Jag kräver dessutom mer än bara en lägenhet med rätt antal rum, när det handlar om en drömlägenhet. Jag vill ha en stor etta eller en mindre tvåa. Och det ska finnas en balkong, eller åtminstone en fransk balkong. Med två dörrar som man kan ställa på vid gavel. Helst en sekelskiftesvåning, mitt i centrum. Mycket stora fönster. Och en gammal kakelugn i vardagsrummet. Och en klädkammare.


http://www.hbo.com/city/interiors/carrie.shtml

Annars hade jag nog kunnat nöja mig med Carries lägenhet, ur Sex & the City. Jag älskar den. Perfekt märklig blandning av saker som på något vis blir en snygg inredning trots att det ser helt random ut. Jag vill försvinna härifrån, få en stor summa pengar och sen uppfylla mina drömmars lägenheter!

(Vilken tur att jag åker till Dublin om mindre än en vecka.)

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback