Mina hemliga laster


(För detta inläggets skull ville jag skamlöst sno en bild som inte tillhör mig men man får inte upp något passande när man googlar "pestokyckling".)

I fredags blev jag dramatiskt medlurad på parmiddag hos Karl. "Dramatiskt" och "parmiddag" kanske är lätt överdrivet dock, då jag blev förvarnad kvällen innan och det egentligen inte var två par. Det var ett par, och Karl och jag. Oavsett så tog jag mig ut till Svenstorp och tillbringade dagen med att äta vindruvor i stora mängder tills vi började med middagen. Det är ganska fruktansvärt. Hur ska man kunna säga nej när de är så fruktansvärt enkla att äta, och dessa var dessutom kärnfria?! Hade jag blivit utsatt för tortyr så hade det värsta lätt varit att sätta en skål med kärnfria vindruvor framför mig och sedan upplysa mig om att jag inte får lov att äta dem.

Förutom att äta så att Karl blir ruinerad så var jag även nyttig och hjälpte honom i köket. Till middag skulle vi äta pestokyckling. Jag sköljde en del av kycklingen. Jag åt även all överbliven mozarella. Och sist men inte minst så stod jag med ett glas vin och höll honom sällskap medan han lagade mat. Som vanligt lyckas Karl i köket och åstadkommer världens godaste middag och därefter gjorde han marängsviss till efterrätt. Jag är barnsligt förtjust i glass. Speciellt i kombination med maränger och chokladsås. Det är intressant att tänka sig hur Karl blir som student. Jag gissar att han kommer stå i ett korridorskök och tillaga sina kycklingfiléer med stor omsorg och aldrig sänka sig så lågt att han äter nudlar, pyttipanna eller liknande. Alla de där pengarna som andra studenter lägger på öl i mängder kommer Karl att offra på mat med god kvalitet. Han är lite utav en matsnobb hemma i sitt kök. Det gör ingenting. Det gör honom extra trevlig att hälsa på.

Förutom all god mat (som jag nyss skrivit två stycken om, insåg jag. Herregud, jag måste sluta vara så besatt av mat!) var sällskapet trevligt och jag tillbringade större delen av kvällen med att skratta. Inget spelande av Resident Evil 5 men jag kan överleva, det fanns som sagt andra faktorer som vägde upp det. Tog tåget hem vid tolv och hittade Johannes sovande i sin fåtölj, och sen tog jag över den fåtöljen och satt vaken tils fyra på morgonen. Fråga mig inte vad jag egentligen gjorde i fyra timmar. På lördagen hämtade jag upp min förlorade börs hemma hos Nicolette (och även mitt rabattkort) och därefter åkte jag till Malmö och såg på Narnia 1 & 2, gjorde lasagne som lyckades över all förväntan (ibland tror jag att jag underskattar mig själv i köket) och sedan såg vi Equilibrium dagen efter, som jag tyckte om så mycket att jag sedan såg om den med Johannes när jag hade kommit hem. Den och The Notebook. Jag är allergisk mot den filmen. Även om den var lite bättre än sist jag såg den.

Min mystiska sjukdom som påminde om en förkylning märkligt mycket är nästan över. Yay!

~

Kommentarer
Postat av: Nicolette

"sedan såg vi Equilibrium dagen efter". "Vi"? Vilka är dessa "vi"? ;)

Postat av: Nicolette

"sedan såg vi Equilibrium dagen efter"... vilka är dessa "vi", förutom du? :P

2009-03-23 @ 14:52:36
URL: http://noxusushi.blogg.se/
Postat av: Nicolette

Wtf ><. datorn sa ju att skitet inte postades första gången! dör

2009-03-23 @ 14:53:18
URL: http://noxusushi.blogg.se/
Postat av: Nicole

Du är förlåten :D Tss. Du kan själv lista ut det ^^

2009-03-23 @ 17:22:08
URL: http://mandarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback