Boombox

På tal om alla mina romantiska drömmar.


http://xkcd.com/

Ingen romantisk dröm inatt. Det kan bero på att jag inte vaknade lugnt och skönt när jag var utvilad, utan på ett väldigt bitskt vis sju på morgonen när min familj steg upp. Jag misstänker starkt att min mamma slamrar extra mycket med disken, helt enkelt som straff för att jag inte behöver stiga upp, och för att jag ligger där och sover så fridfullt på soffan när de tvingas gå runt. Jag kanske borde tala om för henne att det inte är så fridfullt som det ser ut, och att anledningen till att jag ligger så långt nerkrupen under täcket är för att jag försöker skapa min egna ljudisolering?

Tror nästan jag får göra det. Imorse satte hon igång musik i sitt sovrum, så att det skulle höras ut i köket. Därimellan ligger vardagsrummet. Och eftersom att jag inte kunde somna förrän fem (så går det när man sover mitt på dagen!) så fick jag två timmars sömn inatt. Nu får vi se om jag lyckas hålla mig vaken hela dagen så att jag inte fortsätter ha helt fel dygnsrytm...

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback