For once I've been busy


Ja, jag vet. Jag skulle kunna vinna ett pris för världens sämsta blogguppdatering för tillfället. Har t.o.m ett gäng dikter som jag knåpat ihop men inte orkat lägga ner tillräckligt mycket tid för att finslipa och sen lägga ut dem på bloggen. Jag skyller helt enkelt på att jag har flyttat från Lund, vilket tog på krafterna.

Förra veckan i icke-originell punktlista så att den blir lätt att minnas:
Måndag - Var i Landskrona och hälsade på min pappa. Åt en läskig böngryta samt såg Slumdog Millionaire som jag förresten älskar och därför kommer recensera någon gång i framtiden när jag inte rabblar multiplikationstabellen med Elias samtidigt som jag försöker skriva i min blogg.
Tisdag - Har jag knappt något minne av. Jag antar att jag packade eller gjorde andra nyttiga saker. Förutom att då göra pannkakor, som jag faktiskt har ett svagt minne av.
Onsdag - Packade lite till, hämtade de sista lådorna från Willys och halkade med det i leran utanför affären. Lite smått irriterande, och generande när det stod en buss full med människor framför mig. Nåja. Åkte till Landskrona och åt pizza hos Nicolai. Packade tills fem på morgonen.
Torsdag - Hyrde ett släp och lät pappa köra ner till Ystad med alla mina grejer! Sex lådor och två stora svarta plastsäckar står nu i mammas förråd. (Och ja, min spegel, köksö och skrivbord. Kunde bara inte slänga det.) Sen fick jag sällskap av Nicolai som skulle hem och jag behövde åka till Lund för att städa. Inte för att det blev så extremt mycket städande, satt mest och såg på när Jacob packade.
Fredag - Städade lite, sen åkte jag hem till Ystad och jobbade på kvällen. Spenderade natten med pizza och sympatigodis för att jag var så ensam och sorglig.
Lördag - Tog en promenad runt lunch med en vän, sen åkte jag hem och gjorde mig i ordning för att åka till Lund och städa det sista. Kom till Malmö innan jag insåg att jag hade glömt nycklarna, fick låna mammas och därefter sitta i Ystad och vakta lägenheten. Sorglig lördagkväll det med.
Söndag - Åkte till Lund och städade klart nästan allt. Åt pannkakor och gjorde annat som jag inte får tillfälle till nu när jag bor i Ystad utan korridorare.
Måndag - Vaknade okristligt tidigt och städade klart det sista i rummet. Gick och lämnade nycklarna hos AFB (fruktansvärt sorgligt) och därefter hämtade jag mina sista saker, släpade ner det till stan där jag fikade med Astrid och Hedvig i ett par timmar. Så mysigt, och ännu en sak jag kommer sakna med Lund. Och därefter åkte jag hem till Ystad.

Nu borde jag sätta igång med pannkakorna så att mina stackars bröder slipper svälta. Imorgon ska jag träffa Karl, på torsdag ännu en dag då jag passar Elias, på fredag ska jag eventuellt ut och på lördag släpar jag mig till Malmö :) Åh, vad jag känner mig inbokad och viktig.

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback