He's never been in love

... but he knows just what love is.

Märklig dag. Jag har blivit sådär jobbigt duktig och stiger upp vid elva varje dag istället för att sova tills alla andra kommer hem. And yes, jag är fullt medveten om att ungefär alla som läser tvingas stiga upp vid sju, men eftersom att jag faktiskt inte har något att stiga upp till... Detta passar min dygnsrytm oerhört mycket bättre. Jag förskjuter helt enkelt hela mitt dygn tre-fyra timmar framåt. Så när jag stiger upp vid elva pluggar jag ett par timmar, kanske städar om jag hinner, och är klar ungefär samtidigt som mamma och bröderna är hemma. Vad är meningen med att stiga upp tidigt om jag ska spendera flera timmar med att gå runt i lägenheten ensam? Vid tolv när alla andra går och lägger sig är jag vaken i tre timmar till. Det enda som inte är helt optimalt med det här dygnet är att jag blir hungrig på frukost vid halv tre. Nåja. Det kan ju inte vara helt perfekt.

Idag var inte helt perfekt. Jag steg upp vid elva som jag planerade (efter en så fruktansvärt romantisk dröm att jag halvt hatade den och samtidigt ville jag inget annat än att lägga mig ner och somna om och drömma vidare. Suck på mig.) men sedan råkade jag somna på soffan vid fyra? Hur gick det till? Nu är alltså min optimala dygnsrytm förstörd eftersom att jag kommer ligga vaken på min kära soffa tills tidigt imorgonbitti. Får försöka stiga upp i tid ändå och sedan inte somna om under dagen. Längtar tills på fredag. Då ska det festas! Har fortfarande inte helt koll på vilka som kommer hit dock. Men det blir nog bra.

Vad är det egentligen för fel på
blogg.se? Mina inlägg publiceras inte direkt efter att jag skrivit dem, de publiceras inte ens inom fem minuter? Nej, antingen måste man skriva ett nytt för att det gamla ska synas eller så får man vänta ett par timmar. Sådant gör mig ju helt galen. 

"I'm a humble person. When I finally have my name laser-etched onto the moon it won't be in a fancy font like Palatino. No, I'm using Courier, the working man typeface."
- Stephen Colbert


Åh! Jag kom nyss på att min romantiske älskare för livet i min dröm imorse hette Stephen! Ska vi gissa på att jag sett på för mycket klipp från The Colbert Report natten innan?

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback