Byta plattform?


Jag är lite sådär... Hum hum. Borde egentligen gå och duscha och fixa till mig eftersom att om mindre än en timme ska jag med på femkamp och sen grilla korv. Men en annan sak upptar mina tankar. En ganska pytteliten detalj egentligen. Eftersom att jag är småtrött på blogg.se (att minimala ändringar kräver att man fixar och trixar i kodmallen, att det tar evigheter för vissa blogginlägg att dyka upp m.m) så kände jag för att byta plattform. Till blogspot.com t.ex. Eller möjligtvis devote.se. Men helst Blogspot, har hört mycket bra, och jag testgjorde ett konto där för att se hur det kändes. Det kändes bra!
Problemet är att jag inte vill överge mina gamla inlägg. Jag har ändå skrivit här i två och ett halvt år :< Det är ju... mig. Hur jag var för några år sen. Saker jag sagt och gjort som folk sedan kan säga "Men hörrudu Nicole, när DU var 16 år, då skrev du faktiskt..." Så jag kollade möjligheterna med att flytta sin blogg, hittade ingenting nyttigt, och skrev ett litet mail till blogg.se. Det här var svaret jag fick:

"Hej,

Jag är ledsen men tyvärr har vi ingen exporteringsfunktion för att föra
över alla inlägg.
Det du kan göra är att kopiera och publicera om dem eller hänvisa till
din gamla blogg om man vill läsa äldre inlägg."


Jag har över 400 inlägg skrivna. Att publicera om dessa... gah. Så hur ska jag egentligen göra? Fortsätta här på blogg.se och helt enkelt stå ut med en del småsaker, eller starta en ny blogg och helt enkelt överleva med en liten länk? Det är ju inte riktigt samma sak, det är ju inte för (alla) mina läsares skull (hoho, mina dussin läsare överlever nog en länk), det är ju för att JAG trivs med alla mina gamla inlägg.

Skickade ett nytt mail och frågade om de har några planer på en exporteringsfunktion. Vi får se. Nu ska jag in i duschen och göra mig i ordning för att leka lekar.

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback