Valborg och annat spektakulärt


Det har varit extrem dålig uppdatering de senaste dagarna, åtminstone när man jämför med hur bra jag brukar vara på att uppdatera ;) Det finns dock en anledning! Jag har... (trumpeter och fanfarer)... hittat på saker! Jag har haft ett liv, hurray! Ja, förutom i onsdags då jag inte gjorde någonting... alls. Dagen började bra med att jag fick ett samtal som talade om för mig att det fanns en väldigt stor chans till sommarjobb, och därefter fick jag ett till samtal och gick och träffade Ellen som behövde handla en klänning och så skulle vi köpa lite presenter åt Stefi & Mette som hade fest fredagen efter :D Eftersom att dessa två åkte till Kroatien nu imorse så kände vi att det var viktigt att de fick med sig rätt saker. Därmed köpte vi två stycken badringar med djurhuvuden på att leka med i vattnet, en badboll, en hink och olika spadar, och vars ett par röda flipflops att stila med i Kroatien! Sen gick dagen fel och jag var mest deppig.

Saker och ting blev bättre dock. Mamma åkte till Göteborg på torsdagen och plötsligt var jag in charge i ett par dagar! Det första jag gjorde var att ställa till med en hejdundrande fest. Eller inte. Jag bjöd in ett par stycken att hålla mig sällskap på Valborgsmässoafton medan jag passade Elias, sen plötsligt blev det lite fler och så var det fest. En väldigt lyckad en dessutom. Vi såg på majbrasan och Karl lärde min bror att kasta farliga saker i elden (och alla andra hade väldigt roligt åt mig som var en sådan utmärkt barnvakt hrm) och sen gick vi hem till mig, lekte drinklekar, pratade, lyssnade på musik, åt jordgubbar (som Karl <3 hade med sig), diskuterade politik, och åt hamburgare på Max. Det var så trevligt att en del vägrade lämna och det slutade med att jag hade fyra vänner sovandes i lägenheten. Inte helt fel det heller, det var så trevligt att lyssna på deras snack mitt i natten. Haha :D

Jag var dock inte helt pigg när jag vaknade på fredagen. Väldigt förståeligt. Malmöiterna Torbjörn och Robin var fortfarande kvar i lägenheten och de lyckades få mig att vakna något sånär innan jag följde dem till tåget och sen satte igång med projekt städning utav lägenheten. Det gick ganska fort med, faktiskt. Därefter var det bara att sätta igång med städning utav mig själv så att jag skulle se lite presentabel ut senare i Lund, som också blev en trevlig kväll. Dock lite feltimad för min del >.< Eftersom att jag egentligen var barnvakt så tog jag elva-bussen hem (vilket ändå inte innebar att man var hemma innan halv ett, yay -.-) som var det senaste alternativet, och sen somnade jag ganska fort, men i en säng, vilket är en stor uppgradering. Det absolut bästa med kvällen var förstås att jag hann träffa en massa gamla klasskompisar, däribland SIMON! :D:D:D Hans msn hade dött helt och hållet tydligen. Hum hum. Det säger en del om hur jag håller kontakten med mina vänner? ^^

Idag har varit så soft och bra! Jag steg upp vid elva, åt frukost med mina bröder. Ville äta pannkakor, men fanns det några kvar? Nej, Johannes har lyckats äta upp ett dussin pannkakor. Ensam. Oavsett så var det ändå ganska mysigt och mina bröder är ganska charmiga trots alla bevis som pekar på motsatsen. Sen flängde jag runt på stan och letade efter en födelsedagspresent åt min kusin Anna. Det slutade med att jag köpte några guld och svagt korallfärgade armband som passar hennes färger fint, och ett par over-knee strumpor som var så söta att jag ville behålla dem själv. Hon uppskattar säkert inte dem själv ändå :( Men sådant får man inte göra vad gäller presenter, alltså slog jag snällt in dem i ett litet paket. Sedan åkte jag och Elias till Malmö, åt en fantastiskt god middag. Grillat kött med potatis, en massa sallad, samt några små knyten med fetaost som en god vän till Sanja & Darko hade gjort. Det fick mig att längta tillbaka till tiden med hus (trots att jag är en lägenhetsmänniska!) just för grillningens skull. Samt den obligatoriska chokladtårtan (som jag inte åt av...) och en födelsedagstårta, och en massa småkakor. Jag får inte nog av de där småkakorna, men jag höll mig till två stycken. Jag har ju trots allt mina nya regler vad gäller sötsaker ^^

Mamma kommer hem imorgon, alltså måste jag städa. Härligt. Jag är inne i en ny Beatles-period och det innebär att jag ständigt nynnar på "While My Guitar Gently Weeps". Det är inte helt fel. Ska orka kolla genom bilder och lägga upp dem här snart ^^

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback