Progress Quest!


Jag känner mig helt hypad! Det har ingenting med att jag lyssnar på Absynthe Minded, fast det gör jag. Just nu på en av deras lugna låtar dock. En av de få. De flesta ger en känslan av att man vill se hur snabbt man kan springa bara för att få se, ungefär. Min andra teori om varför jag är så stirrig idag, eller nej, jag har två teorier, är för att:
1) När jag var på intervjun igår* så blev jag flertalet gånger prisad för att jag såg så lugn ut. Det var fint tyckte jag, jag är ju faktiskt ganska lugn. Men det kan ha påverkat mig omedvetet så att jag blir lite hyper nu när jag insett att det är en bra sak att vara lugn. Det vore typiskt mig.
2) Jag har varit hemma idag och gjort ingenting. Ingenting alls. jag har t.o.m haft på mig mjukisbyxor och mina glasögon. Skabbigt värre, men ögonen behövde få vila lite från smink och linser. Dock blir jag rastlös, bitter och helt galen. Lite såsom jag är just nu alltså.

* Jag var på arbetsintervju. Och nu har jag sommarjobb. Flex flex. Känner mig så duktig så, och förtjänar ett antal grattis tycker jag nog :D Denna sommaren ska jag bli rik, och sen ska jag bli Dublin-bo. Inget märkligt med det.

Just nu spelar jag Progress Quest. Eller ja, "spelar" är väl kanske att ta i. Progress Quest är intressant nog ett ganska så självgående spel. Ett RPG, där du väljer en ras och en klass (min är rasen Land Squid, och har klassen Tickle-Mimic) och vilka stats du vill ha. Sen startar du spelet. Din karaktär dödar djur av sig själv, questar av sig själv, lootar av sig själv, säljer looten när din väska är full, och allt du egentligen behöver ha koll på är att du då och då levlar. När jag förklarade konceptet för Johannes så gav han mig en blick som sa "Jag skäms för dig" men lät bli att använda de orden och förklarade enkelt samma sak med "Nörd". Han har så rätt så. Progress Quest består förresten endast av text och "progress bars".

 
Vi infogar en liten bild som man kan klicka på och som föreställer en printscreen av spelet.Yes. This is it. Oerhört underhållande och jag ler varje gång jag klickar upp det och upptäcker att jag har gått upp en level. Jag har visst nått den nivån när jag inte ens behöver spela ett spel, jag är nöjd så länge leveling-abstinensen tillfredsställs. Illa, men så är läget! Dessutom finns det humor i det hela. Jag valde mitt namn själv också. För övrigt har jag inte spelat WoW på ett antal månader nu och känner mig helt fantastisk. Jag bräckte Johannes när han försökte skryta om att inte ha spelat på en vecka. Sen krossade Jocke oss båda helt genom att berätta att han inte spelat på fyra månader. Jag ser ett mönster i vad han gjort de senaste fyra månaderna. Kan det vara så att Nicolette haft ett visst inflytande på honom...? ;)

Imorgon ska jag städa lite (jag gör inte mycket annat här hemma) och vid fem ska hela familjen dra sig iväg på Femkamp hos min morbror. Jag ser fram emot det, och jag lyckades få med Johannes, genom att avslöja att det blir grillad korv efteråt. Man tar de få tillfällen som finns när man inte har egna möjligheter till korvgrillning :)

Eftersom att jag lyssnat på Absynthe Minded så fruktansvärt mycket på senaste, bjuder jag på en låt här. Den är helt orimligt bra, och den passar mig för tillfället.

Absynthe Minded - Plane Song


I'm on a plane
that takes me away
from the place where I belong
The choices I made
before the guilt came
they're not right, they are not wrong
You're in my head
I wrote you this song
sometimes I think I belong
Maybe I'm sad
maybe I'm glad
But I'm ready for the night   

~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback